کد خبر: ۷۱۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
روند ساخت کلیسای «ساگرادا فامیلیا» که در شهر «بارسلون» واقع شده است، در سال ۲۰۲۶ میلادی تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سال ۲۰۲۶ میلادی به عنوان تاریخ جدید تکمیل روند ساخت و ساز کلیسای «ساگرادا فامیلیا» اعلام شده است که بر این اساس این کلیسای باشکوه پس از گذشت ۱۴۴ سال از شروع ساخت و ساز بلاخره تکمیل خواهد شد.

«گاردین» نوشت،‌ مدیریت سازمانی که وظیفه تکمیل ساخت و ساز شاهکار «آنتونی گائودی» را برعهده دارد،اخیرا سال ۲۰۲۶ میلادی که با صدمین سالگرد درگذشت معمار این بنا مصادف است را به عنوان تاریخ جدید تکمیل ساخت و ساز «ساگرادا فامیلیا» اعلام کرد.

این سازمان اعلام کرد که بودجه و مصالح لازم برای اتمام ساخت و ساز این ساختمان را در اختیار دارد و با تکمیل ساخت برج مرکزی ۱۷۲.۵ متری «ساگرادا فامیلیا»‌، این کلیسا به بلندترین ساختمان بارسلون تبدیل خواهد شد.

اگرچه قرار است این ساختمان تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود، انتظار می رود کار بر روی مجسمه‌ها و جزئیات تزئینی و مهمتر از همه، راه پله بحث‌برانگیز منتهی به ورودی اصلی تا سال ۲۰۳۴ ادامه پیدا کند.

زمانی که ساخت این کلیسا در سال ۱۸۸۲ میلادی شروع شد، بخش اعظمی از محیط اطراف این بنا را زمین‌های کشاورزی احاطه کرده بود، اما با گذشت زمان بافت شهری در اطراف کلیسا رشد کرد.  پلکانی بحث برانگیز این بنا که در دو بلوک بزرگ شهر امتداد می‌یابد، به تخلیه حدود ۱۰۰۰ خانواده و کسب و کار منجر خواهد شد.

در حالی که برخی از متخصصان آثار «گائودی» با ساخت این پلکان مخالفت می‌کنند، اما «کمپس» تاکید دارد که راه‌پله همیشه بخشی از نقشه معمار بوده است.

از زمان آغاز ساخت «ساگرادا فامیلیا»، سازندگان آن با چالش‌هایی از جمله جنگ و کمبود بودجه مواجه شده‌اند. اخیراً نیز همه‌گیری کرونا به وقفه دو ساله در روند ساخت آن منجر شده است.

قبل از هجوم گردشگران، این بنا باید منحصراً از طریق کمک‌های مالی توبه‌کنندگان تأمین می‌شد، که بودجه را غیرقابل پیش‌بینی می‌کرد و بسیاری تردید داشتند که این بنا هرگز تکمیل شود.

با این حال اکنون چند دهه‌ای است که گردشگری درآمد ثابتی را برای ساخت این بنا تضمین کرده است،‌ چراکه سالانه نزدیک به ۵ میلیون بازدیدکننده بین ۲۵ تا ۴۰ یورو (۲۰ تا ۳۲ پوند) برای بازدید از این بنا پرداخت می‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"