کد خبر: ۷۱۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای داشت و درباره تقویت روابط با هر دو گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دو مقام هندی آگاه گفتند که کی یف در تلاش برای جلب حمایت از طرح صلح خود طی روزهای آتی دیمیترو کولبا، وزیرخارجه‌اش را راهی دهلی‌نو خواهد کرد. این اولین دیدار یک مقام ارشد اوکراینی از زمان جنگ اوکراین از هند است.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مودی با پوتین تماس گرفت و پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را به او تبریک گفت و دو رهبر همچنین درباره اوکراین گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش رویترز، دولت هند در بیانیه خود اعلام کرد که مودی «موضع ثابت هند به نفع گفتگو و دیپلماسی به عنوان راه پیش رو» در بحران اوکراین را تکرار کرده و همچنین رهبران با تعمیق روابط دوجانبه موافقت کردند.

مودی بعداً در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که او همچنین با زلنسکی در مورد تقویت روابط بین هند و اوکراین صحبت کرد و "حمایت مداوم هند از همه تلاش‌ها برای صلح و پایان دادن به درگیری‌های جاری" را اعلام کرد.

یکی از مقامات گفت که سفر کولبا به دعوت همتای هندی او، سوبرهمانیام جایشانکار، پس از تماس تلفنی مودی و زلنسکی در آغاز سال انجام شد. 

یکی از این مقامات با اشاره به هیاتی که وظیفه حفظ روابط اقتصادی، فرهنگی و فناوری دو کشور را بر عهده دارد، گفت، جدای از گفتگو با مقامات هندی، کولبا همچنین قرار است «کمیسیون بین‌دولتی هند و اوکراین» را بررسی کند.

وزارت خارجه هند فورا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. یکی از مقامات گفت که انتظار می رود روزهای آینده اعلام رسمی این دیدار ارائه شود.

برچسب ها: پوتین ، مودی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"