کد خبر: ۷۱۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه از ادعای مطرح‌شده در برخی گزارش‌ها مبنی بر برگزاری مذاکرات قریب‌الوقوع صلح اوکراین با مشارکت روسیه در ترکیه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد که رییس جمهور این کشور اطلاعی از گزارش‌ها درباره برگزاری مذاکرات درباره جنگ اوکراین در ماه مارس در ترکیه ندارد.

پیشتر، برخی منابع در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که مذاکرات صلح اوکراین با میانجیگری ترکیه در ۲۵ مارس آغاز خواهد شد. روز گذشته، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه اعلام کرد آماده میزبانی نشست صلحی درباره جنگ اوکراین با مشارکت روسیه است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که یکی از نمایندگان دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در این باره توضیح داد: ما از این موضوع اطلاعی نداریم. آمادگی برگزاری مذاکرات صلح در ترکیه، بارها به طور رسمی اعلام شده است. چیز بیشتری نیست که در این باره اعلام کنیم.

جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، به تازگی به سومین سال خود وارد شده است.

مذاکرات صلحی که در ابتدای جنگ میان هیات‌های روسی و اوکراینی انجام شد، بی‌نتیجه بوده است. اگرچه، دولت اوکراین تلاش می‌کند برای تایید «فرمول صلح» پیشنهادی «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور این کشور، اجلاس صلحی به میزبانی سوییس برگزار کند.

سوییس گفته است این مذاکرات تنها برای بررسی برنامه صلح اوکراین نخواهد بود و با توجه به این که روسیه نیز برنامه صلحی در نظر دارد که مغایر با برنامه کی‌یف است، از مسکو نیز برای شرکت در این مذاکرات دعوت خواهد شد.

با این حال، مسکو بارها گفته است، در صورتی که کی‌یف تصرفات روسیه در اوکراین را از ابتدای جنگ اوکراین به رسمیت بشناسد، برای مشارکت در مذاکرات صلح آمادگی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"