کد خبر: ۷۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
معاون وزیر صمت؛
به گزارش خبرخودرو، محمد مجید فولادگر سرپرست معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت بهمن دیزل در استان قزوین گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های گروه بهمن دیزل فعال سازی ظرفیت‌های مورد غفلت است.

به گزارش خبرخودرو، محمد مجید فولادگر سرپرست معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت بهمن دیزل در استان قزوین گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های گروه بهمن دیزل فعال سازی ظرفیت‌های مورد غفلت است. 

او این اقدام شرکت بهمن دیزل را موجب اشتغال زایی در کشور دانست و افزود: همین امر سبب شده که در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار باشند.

 فولادگر با اشاره به اینکه بهمن دیزل با تولید کشنده یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور را تامین می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر کشنده، در حال حاضر نیازمند نوسازی ناوگان هستیم که ایران دیزل می‌تواند در این حوزه نیاز کشور را مرتفع کند.

محصولات بهمن دیزل دارای مزیت رقابتی است
 این مقام مسئول فعال سازی یک واحد خاموش از این مجموعه را حرکتی ویژه در حوزه افزایش بهره‌وری دانست و اظهارداشت: در تولید محصولات نگاه به آینده را مد نظر داریم و این نگاه باید با افزایش حوزه عمق ساخت داخل همراه باشد.

معاون وزیر صمت بیان داشت: گروه بهمن دیزل هم توانایی و هم انگیزه کافی برای افزایش تولید محصولات خود را دارد اما، نظام تعرفه گذاری ناقص کشورمان، مشوق‌های لازم را در این زمینه ارائه نمی‌دهد. 

او گفت: وقتی تعرفه واردات ۱۰ درصدی است امکان ساخت داخل فراهم نمی‌شود و این وظیفه وزارت صمت، و سایر دستگاه‌ها است که با اقدامی موثر در این عرصه تمهیداتی فراهم شود تا تعرفه محصولات داخلی و خارجی با یکدیگر سنخیت داشته باشند.

محصولات بهمن دیزل دارای مزیت رقابتی است
فولادگر با یادآوری اینکه عمق بخشی به ساخت داخل موجب تکمیل زنجیره‌ فروش می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در حوزه تولید محصولاتی قدم برداریم که فناوری بالاتری دارند که لازمه این کار برخورداری از حوزه دانش بنیان و تکیه بر عمق بخشی ساخت داخل است که استفاده از این فناوری‌ها افزایش مزیت رقابتی در بازارهای جهانی را به دنبال خواهد داشت.

 فولادگر یادآورشد؛ تمامی تولید کنندگان کشورمان باید با نگاه به بازارهای صادراتی به حوزه بازارهای بین المللی حرکت کنند و در این مسیر وزارت صمت نیز کمک خواهد کرد.

معاون وزیر صمت گفت: نگاه وزارتخانه در دوره جدید اولویت بخشی در ارائه تسهیلات به واحدهای پیشتازی است که نیاز کشور را پاسخ می دهند؛ همچنین ضمن رایزنی با بانک مرکزی این بانک پذیرفته است که  بخشی از تسهیلات خود را به واحدهای صنعتی فعال در استان‌ها اختصاص دهد.

محصولات بهمن دیزل دارای مزیت رقابتی است
 فولادگر از تشکیل کارگروهی با دستور رئیس جمهور برای تخصیص تسهیلات به واحد فعال خبر داد و اظهار داشت: در این گروه که وزارت اقتصاد، وزارت بازرگانی،  وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه حضور دارند، اعطای تسهیلات بانکی ‌به واحدهایی که اولویت دار هستند،  مد نظر قرار گرفته و پس از بررسی‌های نهایی تسهیلات در اختیار این دستگاه‌ها  قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ بهمن دیزل از جمله خودروسازان حوزه تجاری است که سبد متنوعی از محصولات را دارد و فورس6 تن، 8.5 تن و 12تن را تولید می‌کند. بهمن دیزل با معرفی کامیون 19 تن امپاور BD300 خلاء و نقص بازار در این رده باری را جبران کرد. این شرکت همچنین در رده خودروهای کشنده 44 تن، امپاور BD500 را عرضه می‌کند. از دیگر محصولات بهمن دیزل تولید مینی‌بوس‌های شهری پگاسوس است.

کشنده بایک X9 با 560 اسب بخار قدرت تازه‌ترین محصول وارداتی بهمن‌ دیزل است که به زودی وارد بازار می‌شود. این کشنده در سال 2023 خودروی تجاری برتر کشور چین ارزیابی شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"