کد خبر: ۷۱۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
بعد از تغييرات مديريتي ؛
به گزارش خبرخودرو ، طی دو سال گذشته اتفاقاتی در سایپا رقم خورده که باعث تغییر در وضعیت انباشت خودروهای ناقص، نارضایتی مشتریان و اعتصاب کارگری شده است.

به گزارش خبرخودرو ، طی دو سال گذشته اتفاقاتی در سایپا رقم خورده که باعث تغییر در وضعیت انباشت خودروهای ناقص، نارضایتی مشتریان و اعتصاب کارگری شده است.

دی ۱۴۰۰ که تیموری مدیرعامل سایپا شد این گروه خودروسازی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کرد و کیفیت پایین تولیدات در حدی بود که نارضایتی شدید مشتریان و در نتیجه تذکر مقام معظم رهبری را به همراه داشت.

در آن زمان، انباشت ۸۷ هزار دستگاه خودروی ناقص در سایپا، دستور ۸ ماده ای رئیس جمهور با محوریت تکمیل خودروهای ناقص، بهبود کیفیت خودروها و واگذاری شرکت های خودروساز را به همراه داشت.

دی ماه ۱۴۰۰ تولید سایپا به روزانه هزار و ۵۰ دستگاه خودرو رسیده بود و این خودروساز در بدترین شرایط به سر می برد. همچنین متوسط دوره زمانی پرداخت مطالبات قطعه سازان در سازه گستر و مگاموتور به بیش از ۱۸۰ روز می رسید که نارضایتی قطعه سازان طرف قرارداد با سایپا را موجب شده بود.

در عین حال، پرداخت حقوق پرسنل نیز با شرایط نامناسبی انجام می شد و در سایپا و ۷ شرکت قطعه ساز سایپا به طور متوسط هر ۳ ماه یکبار شاهد اعتصاب کارگری بودیم.

حال با گذشت ۲ سال از آن زمان، سایپا در چه شرایطی قرار دارد؟ در این مورد می توان به رشد تولید این گروه خودروسازی اشاره کرد به طوری که نزدیک به ۱۳۰ هزار دستگاه افزایش تولید اتفاق افتاده است. علاوه بر این، رضایت مشتریان از کیفیت خودروها نیز افزایش یافته است.

همچنین آمار ۸۷ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ ها به صفر رسیده و دیگر خودرویی به صورت ناقص تولید نمی شود. تنها حدود ۸۰۰ دستگاه خودروی CNG سوز ناقص وجود دارد که در مقایسه با تولید روزانه ۱۹۰۰ دستگاه خودرو، آماری طبیعی به حساب می آید.

زمستان ۱۴۰۰ سایپا تعهد تحویل ۳۷۴ هزار دستگاه خودرو را به مشتریانش داشت و با ۳۸ هزار مورد تعهد معوق روبرو بود که بابت آن جریمه روزشمار پرداخت می کرد. علاوه بر این، با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق گام سررسید شده روبرو بود که مدیرعامل جدید توانست با برنامه ریزی از این موانع عبور کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"