کد خبر: ۷۱۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید بامداد امروز جمعه در سخنانی ادعا‌های قبلی آمریکا درباره نقش ایران در جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت واشنگتن در روز‌های آینده قرار است تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کربی در این باره گفت: «در پاسخ به حمایت مستمر ایران از جنگ وحشیانه روسیه، تحریم‌های اضافی جدیدی را طی روز‌های آینده علیه تهران اعمال خواهیم کرد».

وی در ادامه بار دیگر مدعی شد: «آمادگی داریم تا اقدامات بیشتری را علیه ایران اگر به فروش موشک‌های بالستیک به روسیه اقدام کند، اتخاذ کنیم».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه همین ادعا‌ها افزود: «ایران مجانی به روسیه کمک نمی‌کند. روسیه در ازای پشتیبانی از طرف ایرانی، همکاری دفاعی بی‌سابقه‌ای را به ایران ارائه می‌دهد. به‌طور کلی ایران تلاش می‌کند تا به تجهیزات نظامی به ارزش میلیارد‌ها دلار دست یابد».

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد. آمریکا همچنین ایران را از ابتدای این جنگ متهم به حمایت از روسیه با ارسال پهپاد کرده است؛ اتهامی که بار‌ها مقامات جمهوری اسلامی ایران، آن را رد کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"