کد خبر: ۷۱۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

دبیر اجرایی همایش روش‌های پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی گفت: روش پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی در عین اهمیت فراوان همواره موضوعی مسئله‌خیز بوده و رشد حوزه‌های میان رشته‌ای این چالش را دو چندان کرده است.

به گزارش ایسنا، فرزانه میرشاه ولایتی، دبیر اجرایی همایش روش های پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی که امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: روش پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی در عین اهمیت فراوان همواره موضوعی مسئله خیز بوده و رشد حوزه های میان رشته ای این چالش را دوچندان کرده است. برگزاری این همایش حاصل دغدغه گروه مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده است که با کمک کلیه پژوهشکده ها و گروه های پژوهشی شکل گرفته است.

وی افزود: نقش و سهم روش های پژوهش در دستیابی به یافته ها و انعکاس صحیح آن ها، خلط روش های کیفی با یکدیگر و عدم تمیز میان واژگان تخصصی هر روش، مناقشه و دعوای همیشگی میان روش های پژوهش کیفی و کمی و پویایی جامعه و ظهور پدیده ها و مسائل جدید همچون شبکه های اجتماعی، هوش مصنوعی و نظایر آن که باعث طرح رویکردهای نوین و طرح روش های جدید می شود ما را بر آن داشت که با برگزاری سلسله نشست هایی به گره گشایی از این معما کمک کنیم.

میرشاه ولایتی بیان کرد: تضارب آرا افراد صاحب نظر در زمینه رشته های مختلف علوم انسانی و اجتماعی و کمک به شکل گیری شبکه های نخبه گیر در حوزه روش پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی اهداف اصلی این طرح گروهی بود.

برچسب ها: دانشگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"