کد خبر: ۷۱۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی
به گزارش خبرخودرو، یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی در خراسان رضوی اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرخودرو، یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی در خراسان رضوی اعمال قانون شدند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان گفت:چنانچه خودرویی بدون معاینه فنی تردد کند، توسط عوامل اخطارنویس پلیس راهور و یا توسط دوربین‌هایی که مجهز به سامانه مربوطه بوده و پلاک‌خوان هستند، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند که به مرور زمان عدد قابل توجهی می‌شود.

سرهنگ علیرضا رحیمی با بیان اینکه قیمت معاینه فنی در حال حاضر ۹۲ هزار تومان است، افزود: این مبلغ در مقابل جریمه‌هایی که افراد باید روزانه بابت نداشتن معاینه فنی بپردازند، مبلغ معقول و بسیار ناچیزی است و افرادی که برای معاینه فنی خودرو خود مراجعه نمی‌کنند، به نوعی از مسئولیت فردی و اجتماعی خود سر باز می‌زنند.

وی آمار اعمال قانون که توسط دوربین‌ها و عوامل اخطارنویس پلیس راهور برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی در سال گذشته ثبت شده است را ۲ میلیون فقره ذکر کرد و گفت: در ۱۰ماه گذشته از سال جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار فقره اعمال قانون داشتیم، که رقم قابل تاملی است و خودرو‌ها باید برای معاینه فنی مراجعه کنند.

رحیمی افزود: آمار خودر‌های دودزا نیز در ۱۰ ماه گذشته سال جاری ۲۰۰۰ دستگاه بوده که اعمال قانون شدند و برای موارد بعدی و تعمیرات و بازسازی اعزام به تعمیرگاه شده‌اند.

 وی در رابطه با جایگاه‌های معاینه فنی هم گفت: ۹ جایگاه معاینه فنی در مشهد و اطراف مشهد داریم که۶ جایگاه در مشهد است و ۳ جایگاه دیگر در شهرستان طرقبه شاندیز واقع شده است.

رئیس اداره آمورش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان خراسان رضوی افزود: از ۱۰۰ درصد توان و ظرفیت مراکز معاینه فنی، فقط ۵۰ درصد زیر بار است و این مراکز عملا از نصف ظرفیت خود استفاده می‌کنند و نصف ظرفیت این مراکز خالی است در حالی که بسیاری از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها فاقد معاینه فنی هستتد.

سرهنگ علیرضا رحیمی گفت: در حال حاضر توجیه بر این است که خودرو‌های مدل ۹۸ به پایین و یا خودرو‌هایی که بالای چهار سال از عمر آنها گذشته باید برای معاینه فنی اقدام کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"