کد خبر: ۷۱۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
به نظر می‌رسد اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری و کادرفنی تیم ملی به یک نتیجه واحد در مورد اعزام تیم به قهرمانی آسیا ازبکستان نرسیده بودند و اکنون حل چالش به وجود آمده بر عهده رییس فدراسیون است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری به نظر می‌رسد درگیر اختلاف نظر بین کادرفنی تیم ملی و کمیته فنی شده است که می‌تواند یک چالش جدی برای فدراسیون سجاد انوشیروانی باشد.

کمیته فنی فدراسیون چند هفته پیش به چالوس سفر کرد و ضمن بازدید از اردوی تیم ملی جلسه‌ای هم با کادرفنی تیم ملی برای حضور در مسابقات  قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان داشت. خروجی جلسه طبق اعلام فدراسیون این بود:"برای رقابت‌های قهرمانی آسیا با صلاحدید مربیان، نفراتی که در چرخه کسب سهمیه قرار دارند به همراه شانس‌های کسب مدال در ترکیب تیم‌های آقایان و بانوان قرار بگیرند و بحث اعزام کامل تیم‌ها بدون شانس مدال، به تصویب کمیته فنی نرسید."

اظهارنظر متفاوت سرمربی و اعضای کمیته فنی

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی در آستانه مسابقات، نام تنها سه نفر جوان زیر ۲۰ سال را اعلام کرد. علیرضا عباسپور، علی عالی پور و عبدالله بیرانوند سه وزنه‌بردار جوان ایران هستند که به مسابقات می‌روند و هیچ کدام از وزنه‌برداران شاخص و حتی نفراتی که مدت زمان زیادی در اردو بودند، در این اعزام جایی نداشتند.

نصیرشلال در واکنش به این تصمیم خود به ایسنا گفت:"در آخرین جلسه کمیته فنی قرار شد اعضای کمیته فنی هم نظر بدهند. ما هم نتایج رکوردگیری را برای اعضا و رییس فدراسیون فرستادیم. پس از جلسه‌ای که داشتند برخی اسامی که شانس و شرایط بهتری دارند را اعلام کردند و برخی اسامی هم کادر فنی کم کرد و در نهایت به این سه نفر رسیدیم."

این انتخاب نصیرشلال واکنش برخی اعضای کمیته فنی را به همراه داشت. حسین رضازاده  رییس کمیته فنی عنوان کرد: " اختیار تام به سرمربیان دادیم که نفراتی که می‌توانند مدال بگیرند و کسانی که دنبال کسب سهمیه المپیک هستند را انتخاب کنند. هیچ دخالتی در انتخاب اسم و تعداد نفرات نکردیم و اختیار تام به سرمربیان هر دو تیم مردان و بانوان دادیم."

 حسین توکلی عضو کمیته فنی هم واکنش نشان داد و گفت:" اینکه اسم دادیم صحت ندارد. صحبت کمیته فنی براین بوده، کسانی که شانس مدال دارند و برای سهمیه المپیک می‌جنگند، اعزام شوند. به هیچ عنوان اسم ندادیم. همچنین کسی را خط نزدیم و کسی را سفارش نکردیم که در تیم باشد."

مسئولیت تیم در قهرمانی آسیا با چه کسی است؟

هر چند سرمربی تیم ملی عنوان می کند بین کمیته فنی و کادرفنی دلخوری وجود ندارد و تنها اختلاف سلیقه است اما برخی اظهار نظرها رنگ و بوی دلخوری دارد. برای نمونه رضازاده عنوان می‌کند، از سرمربی باید سوال کرد بر چه اساس این سه نفر را انتخاب کرده است.

از آن طرف، نصیر شلال هم می‌گوید، در آخر ماجرا کادر فنی باید پاسخگو باشد البته وقتی کمیته فنی و رئیس فدراسیون نظر قاطع می‌دهند باید مسئولیت تیم که ناقص یا کامل به مسابقات می‌رود را هم بپذیرند.

چالش جدی پیش روی انوشیروانی

با توجه به صحبت‌هایی که سرمربی و اعضای کمیته فنی داشتند، مشخص است اختلاف نظر بین اعضا وجود دارد  که البته بهتر بود هر مسئله‌ای که هست در همان جلسه کمیته فنی رفع و رجوع می‌شد و این اختلاف نظر در آستانه اعزام تیم به این شکل خودش را نشان نمی داد.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون در مورد اتفاقی که بین کادرفنی تیم ملی  و کمیته فنی شاهدش هستیم، صحبتی نکرده این در حالی است که نباید این اختلاف نظر را نادیده بگیرد یا به سادگی از کنارش بگذرد.

کمیته فنی و کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری را چهره‌های شاخصی تشکیل می‌دهند و اینکه احساس شود، در جلسات آنها مسائل حل نشده‌ یا حرف های ناگفته‌ای وجود داشته که در نهایت به رسانه‌ها کشیده شده، اتفاق خوبی نیست. اختلاف نظر، سلیقه، دلخوری یا هر چیزی که می توان اسم آن را گذاشت باید در همان جلسات کمیته فنی برطرف شود در غیر این صورت می‌تواند به یک چالش و حاشیه تبدیل شود.

زمانی که انوشیروانی از ازبکستان برگشت باید دید در مقابل این اتفاق چه تصمیم مدیریتی می‌گیرد و چگونه قرار است به این چالش پیش آمده  بین کمیته فنی و کادرفنی تیم ملی پایان دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"