کد خبر: ۷۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از اجرای یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر کمالی زاده در آئین بهره برداری از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین در قالب نود و چهارمین پویش امید و افتخار گفت: امروز در نخستین روز از ایام الله دهه فجر شاهد افتتاح پروژه ترافیکی در محدوده منطقه ۴ هستیم. ویژگی اصلی این پروژه سرعت اجرای آن بوده به شکلی که در ابتدای سال جاری این پروژه آغاز و به رغم وجود تعارضات تاسیساتی در سریعترین زمان ممکن به پایان رسید و موجب رضایتمندی مردم منطقه شده است.

وی افزود: تقاطعی که نقش موثری در ترافیک محدوده دارد و در حقیقت محور شهید مطهری و قنات کوثر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر کاهش ترافیک قطعا کاهش آلایندگی را نیز بهره برداری از این تقاطع به همراه دارد.

وی ادامه داد: هر کجا گره ترافیکی حذف می‌شود و روانی ترافیک محقق می‌شود با توجه به اینکه بخش عمده آلایندگی مربوط به منابع متحرک است قطعا کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد و با شرایط فعلی اقدامی ارزشمند قلمداد می‌شود. این تقاطع بیش از دو کیلومتر از مسیر شهروندان را کوتاه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: این پروژه بیست و یکمین تقاطع غیر همسطح و پروژه عمرانی در دوره مدیریت شهری ششم است. اتفاقی که در این دوره رقم خورد انجام مطالعات بر روی تقاطع‌های ناقص شهر تهران بود که نهایتا ۹۸ تقاطع ناقص شناسایی و برنامه ریزی لازم برای تکمیل آنها انجام شد.

وی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح شهید باقری با شهید زین‌الدین به طول ۳۰۰ متر گره ترافیکی این منطقه را باز می‌کند و حدود دو کیلومتر مسافت خودروهای عبوری را کاهش می‌دهد و در حقیقت اختلال ترافیکی بزرگراه شهید باقری را حل می‌کند.

وی تاکید کرد: در این محدوده ترافیک شهروندان منطقه را رنج می‌داد و امروز شاهد بهره برداری از دومین پروژه در بهبود شرایط ترافیکی بزرگراه شهید باقری هستیم. در ابتدای سال آینده نیز دور برگردان شمال به شمال خیابان گلبرگ به بهره برداری خواهد رسید. پس از افتتاح پروژه امروز تا پایان سال نیز هفت پروژه عمرانی دیگر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آسفالت ریزی و برنامه ریزی و پیش بینی یک و نیم میلیون تن آسفالت در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حوزه آسفالت در تهران با هدف گذاری شهرداری تهران در ابتدای سال جاری مقرر بود یک و نیم میلیون تن اجرای آسفالت در معابر شهر تهران انجام شود که در حال حاضر یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و به این ترتیب از برنامه ریزی انجام شده عبور کردیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"