کد خبر: ۷۰۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه معتقدیم قیمت گذاری دستوری خودرو طی سال‌های گذشته موجب اختلاف فاحش قیمت خودرو در کارخانه و بازار و فرصت طلبی دلالان از این وضعیت و عدم دسترسی مصرف کننده واقعی به خودرو شده است، اما با افزایش قیمت خودرو در بازار انحصاری نیز مخالف هستیم. 

علیرضا شهبازی در خصوص عرضه محصولات ارتقا یافته خودروسازان با نرخ جدید در سامانه یکپارچه فروش که گله مندی متقاضیان خرید خودرو را به همراه داشته است، اظهار داشت: قیمت خودرو زمانی باید افزایش پیدا کند که با ارتقای کیفیت محصول همراه باشد، اما متاسفانه تجربه نشان داده گرچه در تمام دنیا قیمت و کیفیت دو عامل موثر بر یکدیگر هستند، اما معمولا در کشور ما با افزایش قیمت بهبودی در کیفیت خودرو حاصل نمی‌شود.  

وی ادامه داد: علیرغم اینکه معتقدیم قیمت گذاری دستوری خودرو طی سال‌های گذشته موجب اختلاف فاحش قیمت خودرو در کارخانه و بازار و فرصت طلبی دلالان از این وضعیت و عدم دسترسی مصرف کننده واقعی به خودرو شده است، اما با افزایش قیمت خودرو در بازار انحصاری نیز مخالف هستیم.  

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: از آنجایی که امروز به سبب جو روانی ناشی از واردات خودرو شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم قاعدتا با افزایش ورود خودرو‌های خارجی و در مقابل تعیین قیمت واقعی محصولات داخلی در بازار رقابتی به طوری که هم به لحاظ کیفیت و هم قیمت قابل رقابت با خودرو‌های خارجی باشد می‌توان در جهت رشد و شکوفایی صنعت خودرو داخلی و جلب رضایت مصرف کنندگان بازار خودرو گام برداشت. 

برای مشاهده فیلم کلیک کنید.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"