کد خبر: ۷۰۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، گفت: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تامین به دو هزار اتوبوس نیز برسد.

به گزارش خبرخودرو، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، گفت: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تامین به دو هزار اتوبوس نیز برسد.

مهدی چمران در حاشیه یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد، اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.

چمران با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد، چون ۱۰ تا ۱۲ سال خط تولید آن‌ها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند.

وی ادامه داد: با چینی‌ها قرارداد بسته و تاکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود، اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت ۴۵۰ اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

چمران در ادامه با بیان اینکه معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اثر دارد، یادآور شد: عمر خودرو‌های ما گذشته و مرتبا باید معاینه فنی شوند؛ معاینه‌ای که باطل می‌شود به دلیل دودزا بودن است و باید اصلاحات صورت بگیرد. پلیس این ابطال را انجام می‌دهد تا صاحبان خودرو‌هایی که حتی معاینه فنی دارند، نسبت به تعمیرات خودروی خود اقدام کنند.

چمران همچنین با اشاره به جلسه امروز خود با فراکسیون مدیریت شهری مجلس، خاطرنشان کرد: شهردار، اعضای شورا و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس در این جلسه حضور داشتند و نامه‌ای نیز به رئیس مجلس ارسال و دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اساسنامه سازمان شهرداری‌ها به مجلس ارائه شده است، گفت: این اساسنامه رای نیاورد و قرار شد اصلاح شود به دلیل آن که در اساسنامه نظارت و راهبری از شورا‌ها گرفته شده و به سازمان شهرداری‌ها سپرده شده بود. تنها ابزاری که در دست ماست نظارت است و آن اختیار را نیز قرار بود از شورا بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه باید پایانه شرق در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، گفت: بنده از روند مثبت یا منفی کار اطلاعی ندارم، اما در جریان هستیم که عملیات عمرانی در حال انجام است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"