کد خبر: ۷۰۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، به دنبال افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان گشت‌های ویژه کنترل خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی راه اندازی شد.

به گزارش خبرخودرو، به دنبال افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان گشت‌های ویژه کنترل خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی راه اندازی شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تیم‌های ویژه کنترل خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا و دارای نقص به‌صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهر اصفهان به گشت‌زنی می‌پردازند و با استفاده از دستگاه هوشمندی که در اختیار دارند میزان آلایندگی خودرو‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهند.

سرهنگ علی‌اصغر زارع افزود: این تیم‌ها از تردد خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی در سطح شهر جلوگیری می‌کنند و در صورت مشاهده، پلاک آن‌ها فک و پلاک تعمیری روی آن‌ها نصب می‌شود که باید در کمترین زمان به یکی از مراکز و تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه، نسبت به رفع عیب و نقص خودروی خود اقدام و سپس برای دریافت پلاک اصلی خود به پلیس راهور مراجعه کنند.

وی با اشاره به طرح زوج و فرد از درِ منزل گفت: این طرح از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرا می‌شود و تمام خودرو‌هایی غیرمجازی که در این ساعات تردد کنند، توسط دوربین‌ها و مأموران پلیس راهور که در سطح شهر مستقر هستند اعمال قانون می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان افزود: جریمه خودرو‌هایی که به صورت غیرمجاز وارد طرح شوند ۱۰۵ هزار تومان است؛ همچنین خودرو‌های فاقد معاینه فنی هم حق تردد در سطح شهر را ندارند و در صورت عبور از خیابان‌ها توسط دوربین‌های نظارتی اعمال قانون می‌شوند که جریمه هر بار عبور از مقابل دوربین هم ۵۰ هزار تومان است.

سرهنگ زارع افزود: به رانندگانی که از وقت معاینه فنی آن‌ها گذشته توصیه می‌شود به یکی از مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به اخذ برگ سلامت خودروی خود اقدام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"