کد خبر: ۷۰۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲

مقام ارشد شهر آودیوکا اوکراین گفت، نیروهای روسیه به حملات خود برای تصرف این شهر شدت بخشیده و در تلاش است تا از تمامی طرف‌ها به سمت آن پیشروی کنند.

به گزارش ایسنا، نیروهای روسی از اواسط ماه اکتبر حملات زمینی و هوایی خود را به شهر آودیوکا افزایش داده‌اند. در تازه‌ترین اقدام، «ویتالی باراباش» رئیس منطقه نظامی آودیوکا گزارش داد: همه چیز در قسمت آودیوکا بدتر شده است. شدت حملات و درگیری‌ها افزایش یافته است.

او در گفت‌وگو با «اسپرسو تی‌وی» تاکید کرد: نیروهای روسی به دو یا چند بخش بیشتر از شهر آودیوکا نفوذ کرده‌اند و از همان طریق حملات خود را در راستای دونتسک انجام داده‌اند. دشمن در تلاش است تا از تمامی جهات این شهر را هدف قرار دهد.

باراباش پیشتر ادعا کرد که نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در روزهای اخیر، نیروهای روسی را به عقب بازگردانند. تحلیلگران نظامی غربی و اوکراینی ادعا می‌کنند که روسیه «متحمل خسارات سنگینی» شده اگرچه جنگ این شهر اصلا بازتاب خاصی در رسانه‌های روسی نداشته است.

خبرگزاری رویترز هیچکدام یک از گزارش‌های مربوطه را تایید نمی‌کند.

«الکساندر اشتوپون» سخنگوی ارتش اوکراین به پایگاه خبری liga.net گفت که هوای زمستانی و بادهای شدید بر استفاده از پهپادها توسط هر دو طرف تاثیر گذاشته است.

او که ادعا می‌کند روسیه خسارات سنگینی را به همراه داشته، افزود: مدافعان ما در حال حفظ شهر هستند. علی‌رغم هوایی که وجود دارد، می‌جنگیم و به مبارزه ادامه خواهیم داد.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"