|
صدور پروانههای تأسیس کانونهای
آگهی و تبلیغاتی، به طور متمرکز و از طریق سامانه الکترونیک متصل به درگاه و
پنجره واحد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همراهی و مشارکت ادارات کل فرهنگ و
ارشاد اسلامی استانها انجام میشود.
بهگزارش ایسنا به نقل از
روابطعمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی، عباس محمدیان ـ مدیرکل تبلیغات و
اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ با بیان این مطلب افزود: اداره کل
تبلیغات و اطلاعرسانی به عنوان متولی ساماندهی و
نظارت بر تبلیغات بازرگانی با انجام برنامهریزیهای صحیح و مناسب و ایجاد وحدت
رویه در سراسر کشور، فرآیند درخواست و صدور مجوزهای کانونهای آگهی و تبلیغاتی را
برای متقاضیان، تسریع و تسهیل کرده است که این رخداد، امکان دسترسی همه افراد به
اطلاعات عمومی کانونها را فراهم آورده و در شتابدهی به امور مربوط به کانونها
نیز کمک بسزایی کرده است.
محمدیان اعلام کرد با راهاندازی
سامانه جامع تبلیغات، یکی از برنامههای پیشبینی شده، ساماندهی فعالیت کانونهای
آگهی و تبلیغاتی و نظارت کافی بر آنهاست و مطابق این برنامه، ضمن جلوگیری از
فعالیت اشخاصی که بدون مجوز در این حوزه فعالیت میکنند، با اعمال ماده ۱۹ آییننامه تأسیس و نظارت بر
نحوه کار و فعالیت کانونهای
آگهی و تبلیغاتی، پروانه فعالیت کانونهایی که بیش از یک سال از عدم فعالیت آنها
میگذرد، باطل خواهد شد. بنابراین، کانونهای آگهی و تبلیغاتی برای جلوگیری از
لغو پروانه فعالیت خود، باید سریعاً در سامانه تبلیغات ثبتنام کنند.
مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی
افزود: بر اساس قانون، تمامی فعالیتهای تبلیغاتی باید توسط کانونهای آگهی و
تبلیغاتی دارای پروانه معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و کانونهای
تبلیغاتی نیز میتوانند درخواستهای خود را مانند دریافت مجوز محتوای آگهیها،
بهخصوص در تبلیغات محیطی از طریق این سامانه انجام دهند و بدین ترتیب، تمامی
درخواستهای کانونها به صورت الکترونیک و با سهولت و در فرصت زمانی کوتاه
انجام میشود.