کد خبر: ۷۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۷

مراسم پاياني بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد؛ با حاشيه هاي شنيدني و ديدني همراه بود.

به گزارش خبرنگار ما، عليرضا خمسه برنده تنديس نقش مکمل مرد هنگام گرفتن جايزه گفت: امروز روز پيروزي انقلاب اسلامي است و ان را خدمت همه مردم شادباش مي گويم. هم چنين روز ازدواج من نيز هست بنابراين پرايدي را که بردم به همسرم تقديم مي کنم تا ديگر سوار ماشين من نشود.

خمسه گفت: پدر همسرم نيز که خلبان و اشپز ماهري است از من خواست اگر سيمرغ بردم دو،سه تا از مرغ هايش را براي فسنجان به او بدهم که سعي مي کنم اين کار را بکنم.

نمايش نماهنگ غزه با مصاحبه هايي از بازيگران صاحب نام سينماي ايران هم چون شهاب حسيني، مهناز افشار، اناهيتا همتي، رويا افشار و باران کوثري و نماهايي از کودکان مجروح و شهيد غزه تاثير فراواني بر حاضران در جشنواره گذاشت.

اجراي سرود وطنم با اجراي سالار عقيلي نيز از جمله ديگر برنامه هاي مراسم امشب بود و استاد فرشچيان نيز مينياتوريست برجسته کشورمان در اين مراسم حضور يافت که سينماگران و تماشاگران حضورش را با تشويق هاي فراوان پاس داشتند.

ابوالحسن داوودي برنده تنديس فيلمنامه نويسي جشنواره هنگام گرفتن جايزه خود گفت: سال 60 هنگامي که فيلمنامه اي را براي تصويب به صداوسيما دادم بيش از 1700 اشکال گرفتند و متن اشکال ها از خود فيلمنامه بيشتر بود و امروز خوشحالم که فيلمنامه کم غلط تري نوشته ام.

مجري برنامه هنگام اعلام برنده تنديس فيلمنامه نويسي اقتباسي مدتي در ميان برگه هاي خود و حاضران به دنبال نامزدهاي اين بخش مي گشت تا سرانجام مجيد مجيدي به او ياداور شد اين بخش اصلا نامزد ندارد.

جايزه بهترين کارگرداني جشنواره به اصغر فرهادي رسيد که به دليل حضورش در جشنواره فيلم برلين ،صابر ابر بازيگر اين فيلم جايزه را گرفت و با قرائت نامه اصغر فرهادي ضمن تشکر از همه حاضران جايزه را به پريسا بخت آور کارگردان سينما و همسر او تقديم کرد.

ابراهيم حاتمي کيا به عنوان سخنگوي هيئت داوران بخش سينماي ملي در ابتداي اعلام اسامي برندگان گفت: ما فيلم ها را ديديم با سليقه خودمان؛ شايد اگر ديگران مي ديدند فيلم هاي ديگري برنده مي شدند، شايد دور از انصاف باشد که چشم هايمان را ببنديم و اين سينماي نجيب، شريف و با عزت را نبينيم. اگر نبينيم به انقلاب ظلم کرده ايم چراکه اين سينما جوان و فرزند خلف اين نهضت است.

وجود چندين ديپلم افتخار در بخش فيلم هاي اول و دوم موجب شد سخنگوي داوران اين بخش پشت تريبون رفت و گفت به دليل زيبايي و تنوع کار از برگزار کنندگان خواستيم چند سيمرغ به جشنواره اضافه کنند و چون اين امر امکان نداشت ما به انها ديپلم داديم.

ده نمکي نيز هنگام دريافت جايزه ويژه خود از هيئت داوران گفت: در تيم من بيش از هزار هنرور و 40 بازيگر حضور داشتند و من تنها عنصر کوچکي در ساخت اين فيلم بودم.

و در بخشي از اين مراسم نيز ايرج رامين فر برگزيده طراحي صحنه جشنواره هنگام گرفتن جايزه پشت تريبون رفت و گفت: به خاطر علاقه ام در فيلم بيضايي شرکت کردم و امروز ناراحتم که مي گويم بيضايي 40 سال در سينماي اين کشور زحمت کشيد ولي امسال نقدهايي درباره او شد که حرمت او را شکست و کم از فحاشي نداشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"