کد خبر: ۷۰۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سوفا اسکور بهترین بازیکنان لیگ عربستان را معرفی کرد که یک مراکشی توانسته در صدر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورتال، لیگ عربستان در حال حاضر پنجمین لیگ از نظر سرمایه‌گذاری در تابستان بوده است و پس از لیگ برتر، سری آ، لیگ ۱ فرانسه و بوندسلیگا توانسته از لالیگا پیشی بگیرد. تاکنون ۳۰۰ میلیون یورو در لیگ عربستان سرمایه‌گذاری شده است؛ در حالی که این رقم در لالیگا ۲۴۵ میلیون یورو است. 

عربستان در تابستان برخی از ستاره‌های فوتبال جهان نظیر کریم بنزما، ریاض محرز، نیمار و سادیو مانه را به خدمت گرفت. در همین حال، ستارگان فعلی لیگ برتر مانند برونو فرناندس، محمد صلاح، کوین دی بروینه و کاسیمیرو همگی مدنظر تیم‌های عربستانی قرار گرفتند. رونالدو اولین ستاره برجسته‌ای بود که این حرکت را انجام داد و خود را به عنوان پوستر لیگ عربستان نمایان کرد.   

کریس رونالدو با وجود به ثمر رساندن ۱۶ گل در ۱۷ بازی برای النصر هنوز در رده‌بندی بهترین بازیکنان این لیگ در صدر جایی ندارد.

به گزارش سوفااسکور، مراد باطنا، هافبک الفتح که در این فصل ۷ گل و ۷ پاس گل به ثمر رسانده و با میانگین امتیاز ۸.۱۱ بهترین بازیکن لیگ عربستان است. پس از این ملی‌پوش مراکشی، ایگور کورونادو از الاتحاد قرار دارد که تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده و میانگین امتیازش ۸.۰۹ است.

رونالدو با میانگین امتیاز ۸.۰۷ سومین بازیکن برتر لیگ عربستان است. 

در رتبه چهارم این فهرست، بنزما برنده توپ طلای سال گذشته قرار دارد که ۸ بار در الاتحاد در لیگ گلزنی کرده و میانگین امتیازش ۸.۰۳ است.

سالم الدوساری از الهلال با امتیاز ۸.۰۲ و ریاض محرز با امتیاز ۷.۷۱ در رده های بعدی هستند.

لیگ حرفه‌ای عربستان در ماه‌های اخیر تأثیر زیادی برفوتبال جهان داشته چرا که میلیون‌ها دلار به حساب‌های بانکی ستاره‌های فوتبال سرازیر کرده است. 

بر خلاف اتفاقی که چند سال قبل در چین رخ داد، هیچ‌کس برای بازنشستگی به عربستان نمی‌آید. گردآوردن ستاره‌ها در عربستان بر خلاف چین، هدف مشخصی دارد و تا زمانی که به هدفش نرسد، متوقف نخواهد شد. لیگ عربستان می‌خواهد در زمانی کوتاه در بین بهترین لیگ‌های جهان قرار گیرد. آن‌ها هم‌چنین مربیان بزرگ زیادی را متقاعد کرده‌اند تا به راهی کشورشان شوند. استیون جرارد (الاتفاق)، ژرژ ژسوس (الهلال)، لوییس کاسترو (النصر) یا بیلیچ (الفتح).
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"