کد خبر: ۷۰۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
پیرهای اروپایی بهتر از لاماری!

به گزارش خبرخودرو به نقل از فکر اقتصادی، اکثر خودروسازان چینی به این موضوع مشهور شده اند که ارزشی برای اصالت خودروهای تولیدی خود قائل نیستند و به همین دلیل که تنها دست به کپی برداری می‌زنند، نسخه‌های ارزان قیمتی از ماشین‌هایی با ظاهر لوکس را ارائه می‌کنند.

دانگ فنگ تی ۵ ایوو که در ایران به دلیل تحریم ها به نام تجاری لاماری ایما شناخته می‌شود، کپی برداری آشکاری توسط چینی ها از پورشه‌ با تفاوتی فاحش در بعد عملکردی است.  خودرویی که این روزها در بازه قیمتی ۱٫۳ تا ۱٫۶ میلیارد در بازار معامله می‌شود، پیشتر قیمتی بیش از ۲ میلیارد تومانی را نیز به خود دید اما آیا واقعا این خودرو ارزشی میلیاردی دارد؟

کاربران در فضای مجازی اما با اعتراض نسبت به مشکلات و معایب این خودرو، ارزش این خودرو را کمتر از نصف قیمت فعلی آن می‌دانند. با بررسی بیشتر این خودرو در می‌یابیم که با وجود لیست بلندبالای آپشن‌های لاماری در عین قیمت بالای آن، جای خالی امکاناتی مثل سنسور پارک جلو، درب صندوق‌بار برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده خروج از خط، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع دوکاناله و… در این خودرو احساس می‌شود.

از سوی دیگر، این خودروی میلیاردی، گیربکسی در حد یک خودروی میلیاردی را به خود نمی‌بیند و با اینکه این روزها حالت تیپ‌ترونیک در اکثر گیربکس‌های اتوماتیک وجود دارد و حتی خودروهایی که از گیربکس CVT استفاده می‌کنند هم این حالت را به‌صورت مجازی در اختیار راننده قرار می‌دهند، اما در این میان، عدم وجود حالت تیپ‌ترونیک برای گیربکس دوکلاچه خودرویی مثل لاماری ایما که ادعای عملکرد اسپرت و جوان‌گرایی دارد، بسیاری از خریداران جوان را دل‌سرد می‌کند. در این حالت و زمان رانندگی در حالت سرپایینی، دنده‌ها خود به خود سبک می‌‍شوند و در نتیجه برای کنترل ماشین چاره ای جز استفاده مداوم از پدال ترمز وجود ندارد و اگر راننده‌ با این موضوع آشنایی نداشته باشد، امکان وقوع حادثه نیز محتمل است. سیستم کنترل حرکت این خودرو در شیب نیز برای سرعت‌های کم و مسیرهای خاص کاربرد دارد و نمی‌توان در جاده‌های صعب العبور روی آن حساب باز کرد.

اگر به دنبال رانندگی در حالتی آرام و کم تحرک هستید، لاماری پیشنهاد مناسبی نیست. تحرک‌های بیش از حد این خودرو از سدان‌های هم قیمت بسیار بیشتر است و این موضوع می‌تواند رانندگی سختی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

اگرچه آرین موتور تلاش زیادی برای مطرح کردن این خودرو در سطح کشور کرده است اما با این حال، ایراداتی که شاید جزیی به نظر برسند نیز دلیلی کافی برای دلسردی مشتریان را در خود دارند.

به طور کلی، گسترش فروش لاماری در کشور مشکلات متعددی را در خود داشته است و نبود قطعات کافی و مشکلات خدمات پس از فروش، گرانی قطعات و حق الزحمه های تعمیر بالا، می تواند وضعیت بغرنجی برای مشتریان به ارمغان بیاورد. این موضوع می تواند باعث آن شود تا کاربران ایرانی استفاده از خودروهای اروپایی با کیفیت اما قدیمی را بر خرید خودروی تازه نفس و آخرین مدل چینی ترجیح دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"