کد خبر: ۷۰۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
وزیر خارجه چین بر لزوم برگزاری نشست بین‌المللی فوری برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وانگ یی، وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد: ما خواهان برگزاری نشست صلح بین‌المللی بسیار کارآمد در سریع‌ترین زمان ممکن برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها هستیم. شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و فورا اقدامی اتخاذ کند. کشورهای ابرقدرت خارج از منطقه نیز باید بی‌طرف باشند.

وی گفت: من با ملت غزه احساس همدردی می‌کنم. بیشترین چیزی که آنها نیاز دارند امنیت و تلاش برای توقف جنگ و تقویت صلح است نه سلاح یا محاسبات ژئوپلیتیک.

وانگ یی در تماس تلفنی با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت: پکن نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط تحقق صلح به کار می‌گیرد و از هرگونه تصمیمی که منجر به صلح شود، حمایت می‌کند.

وی گفت: تمام طرف‌ها حق دارند که از خودشان دفاع کنند اما باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و حمایت از غیرنظامیان پایبند باشند.

وانگ یی گفت: راهکار تشکیل دو دولت تنها راه برای پایان نزاع فلسطین و اسرائیل است. مسئله فلسطین باید با یک راهکار فراگیر و عادلانه بر اساس راهکار تشکیل دو دولت حل شود و نگرانی‌های امنیتی مشروع تمام طرف‌ها به صورت واقعی و عمیق باید برطرف شود.

وزیر خارجه چین گفت: مسئله مهم‌تر در زمان کنونی ممانعت از وخیم‌تر شدن اوضاع و ایجاد یک فاجعه انسانی خطرناک‌تر است.

جنگ غزه وارد هجدهمین روز خود از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی شده است. نوار غزه همچنان در معرض حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد. این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۵ هزار فلسطینی شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"