کد خبر: ۷۰۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از طرح پلیس برای اعمال قانون و برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد.

به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از طرح پلیس برای اعمال قانون و برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد.

سرهنگ موسوی پور گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از دو میلیون خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده اند که برخی خودرو‌ها دو یا چند بار به همین علت اعمال قانون شدند. 
 
وی افزود: همچنین در این مدت با ۷ هزار و ۵۲۶ خودروی دودزا و ۷۹ هزار و ۲۵۶ خودرو که دارای نقص فنی بودند توسط تیم‌های پلیس راهور برخورد قانونی صورت گرفته است. 
 
سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه روش برخورد با خودرو‌های دودزا تغییر کرده است، گفت: پیش از این برابر دستورالعمل‌ها هر دو پلاک خودرو‌های دودزا فک می‌شد و یک پلاک ۵ رقمی در اختیار راننده قرار می‌گرفت و راننده چند روز فرصت داشت که به تعمیرگاه‌های مجاز رفته و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک با مراجعه به یکی از مراکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ، پلاک‌های خودرو را در اختیار می‌گرفت. 
 
وی افزود: با دسترسی پلیس به سامانه‌های جدید بدون فک پلاک و در محل معاینه فنی خودروی دودزا بررسی و در صورت دودزا بودن کارشناسان معاینه فنی خودرو را باطل می‌کنند و با عبور از مقابل هر دوربینی، این خودرو‌ها به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند. 
 
سرهنگ موسوی پور گفت: با جریمه خودرو راننده مجبور می‌شود که به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام نماید؛ بنابراین با سیستم جدید هم خودرو فک پلاک نمی‌شود و هم پلیس می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"