کد خبر: ۷۰۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲

عملیات امروز جنبش مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس با واکنش گسترده سران کشورهای اروپایی و منطقه مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در پی حمله امروز جنبش حماس (طوفان‌ الاقصی) به مواضع صهونیست‌ها در اراضی اشغالی که طبق اذعان رسانه‌های صهیونیستی «موفقیت‌آمیز» بوده و توانسته «بهترین و با تجربه‌ترین سرویس اطلاعات جهان را غافلگیر کند و قوی‌ترین سیستم امنیتی خاورمیانه را به تمسخر بگیرد»، مقامات اروپایی با حمایت از رژیم اشغالگر قدس به این اقدام جنبش حماس واکنش نشان دادند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس گفت: از حمله امروز صبح توسط حماس علیه شهروندان اسراییلی شوکه شده‌ام. اسراییل، تماما، حق دارد از خود دفاع کند. با مقامات اسراییلی در تماس هستیم و شهروندان انگلیسی باید از توصیه‌های سفر پیروی کنند.

همچنین آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز در پیامی با تکرار ادعاها علیه جنبش مقاومت فلسطین نوشت: «من، قویا، حملات نوار غزه علیه اسراییل را محکوم می‌کنم. خشونت علیه افراد بی‌گناه باید فورا متوقف شود. با اسراییل هم‌بستگی کامل داریم

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز با حمایت از صهیونیست‌ها گفت: «موشک‌های شلیک‌شده از غزه، عمیقا، برای ما نگران‌کننده‌اند. آلمان این حملات را توسط حماس محکوم کرده و از اسراییل حمایت می‌کند

اورسولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا نیز با تکرار کردن ادعای همتایان اروپایی درباره آنچه «تروریسم» خواند، گفت: «من، صراحتا، حمله انجام‌شده توسط حماس علیه اسراییل را محکوم می‌کنم. اسراییل حق دارد در قبال چنین حملات فجیعی از خود دفاع کند.

افزون بر این، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در واکنش به این اقدام جنبش مقاومت، بیان کرد: از طرفین می‌خواهم خویشتن‌داری نشان داده و از اقدامات عجولانه‌ای که وضعیت را بدتر خواهد کرد، خودداری کنند.

امانوئل ماکرون، ‌رییس جمهور فرانسه نیز این حمله به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان نیز حملات حماس را محکوم کرده و گفت که «حق اسراییل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد

سخنگوی پارلمان گرجستان نیز گفت که ملت این کشور از «اسراییل» حمایت می‌کند.

میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این باره گفت: «روسیه با اسراییل،‌ فلسطین و کشورهای عربی در تماس بوده و خواستار یک آتش‌بس است

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح امروز (شنبه) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد. در این عملیات تاکنون ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و بیش از ۵۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

آژیرهای خطر، صبح امروز (شنبه) و در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند.

«محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

الضیف همچنین گفت: «دشمن صهیونیستی و سربازانش به مسجدالاقصی تعدی کردند و مقاومت قبلا به آنها هشدار داده بود

الضیف بیان کرد: «به دلیل جنایت‌های اشغالگر در سال جاری میلادی صدها فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند، درخواست مقاومت برای معامله مبادله بشردوستانه رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد

وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

وبگاه خبری عبری واللا نوشت: مقاومت غزه توانست برای ساعات طولانی نبرد را در دست بگیرد که هرگز از ذهن بازیگران منطقه پاک نخواهد شد.

این وبگاه عبری در ادامه نوشت: ارتش اشغالگر ترس زیادی از پیشروی تعدادی از رزمندگان مسلح مقاومت به مناطق دیگر در داخل اراضی اشغالی دارد. هنوز ۲۲ نقطه درگیری وجود دارد که ارتش بر آن کنترل نیافته است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: ۵۰ سال پس از حمله غافلگیرانه یوم کیپور، اسرائیل دوباره غافلگیر شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"