کد خبر: ۷۰۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
برترین‌ها: روزنامه ایران (ارگان رسانه‌ای دولت رئیسی) در مطلبی وعده داد قیمت ارز شدیدا کاهش خواهد یافت.

در بخشی از این متن آمده است: 

*با دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی آزادشده پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار غیررسمی ریزش شدیدی را تجربه کند و دست بازارساز ارزی پرتر از گذشته خواهد بود

*این موضوع ترس و نگرانی شدیدی در میان دلالان و سفته بازان بازار ارز ایجاد کرده است.

*در پایان «ایران» مدعی شد البته از دی‌ماه سال گذشته با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی از سوی بانک مرکزی قیمت دلار در بازار غیررسمی حوالی45 تا 50 هزار تومان مدیریت شده و از همین‌ رو قیمت اکثر کالاهای سرمایه‌ای نیز ثابت مانده است و بازارهای همسو با دلار در ماه‌های اخیر آرامش نسبی را تجربه کردند.

البته قابل ذکر است ارگان رسانه‌ای دولت فراموش کرده، یادآوری کند که در همین دوران و از پاییز سال گذشته بود که نمودار نرخ دلار ترمز برید و از 36 هزار تومان در آبان 1401 به بالاتر از 60 هزار تومان در اسفند همان سال رسید. دورانی که قیمت‌ها به واسطه گرانی نرخ ارز، لحظه به لحظه تغییر می‌کرد و اغلب کارشناسان مستقل خبر از تورم ونزوئلایی در ایران می‌دانند.

به همین دلیل بود که در فرودین ماه 1402 و طبق اعلام «اکو ایران»، تورم ماهانه فروردین 1402 را 5.2 درصد اعلام کرد. طبق این آمار، تورم نقطه‌ای در فروردین امسال برابر با 68.7 درصد بوده و در یک قدمی 70 درصد قرار داشته که در 32 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"