کد خبر: ۶۹۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز"در گزارشی پیرامون آینده روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی، فشار دولت جو بایدن برای عادی‌سازی و اهداف عربستان و مطالبات آن برای تکمیل این معامله نوشت که واشنگتن برای عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در گزارش خود آورده است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای اخیر یکی از نزدیکترین مشاورانش را به ریاض، پایتخت عربستان فرستاد تا درباره این موضوع رایزنی کند. اما تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که برای برقراری روابط میان دو طرف همچنان راه طولانی در پیش است.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از برخی مسئولان دیپلماتیک اعلام کرد که عربستان به دنبال کسب امتیازاتی از سوی آمریکا است که شامل تضمین‌های امنیتی، حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی و دستیابی به سلاح در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌شود.

این روزنامه ادامه داد که برخی مقام‌های سعودی اظهار داشتند که عربستان همچنین به گام مثبت و بزرگی از سوی رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان نیاز خواهد داشت، اما به روشنی توضیح ندادند که از این امر چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

برچسب ها: تل آویو ، ریاض
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"