کد خبر: ۶۹۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

سفارت ایران در سوییس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات سوئدی با حمایت از تحرکات مربوط به هتک حرمت قرآن کریم نشان دادند بیش از هر کسی مسئوول عواقب و پیامدهای غیرقابل جبران این‌گونه اعمال شنیع در نفرت پراکنی، تحریک خشونت، بیگانه هراسی و ایجاد اختلاف بین پیروان ادیان ابراهیمی بوده و باید پاسخگوی نتایج مخرب مربوطه باشند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه سفارت ایران در سوییس به شرح زیر است:

اهانت به قران کریم جامعه جهانی را با اقدامی ضد اندیشه و اخلاق و ناقض موازین اولیه و اساسی حقوق بشر تحت پوشش آزادی بیان مواجه کرد. این اقدام که یک جنایت فرهنگی و توهین آشکار به جمع مسلمانان بوده و تحت حمایت علنی دولت سوئد مجددا تکرار شد خبر از برنامه‌ریزی پنهان جریان‌های ضد دین، هرج و مرج طلب و مخالف همزیستی مسالمت آمیز جوامع انسانی می دهد.

توهین به گنجینه بی بدیل و انسان‌ساز قرآن کریم در کشورهای مدعی توسعه یافتگی، احترام به حقوق بشر و پیروان ادیان نمی تواند لطمه ای به جایگاه رفیع این کتاب الهی در میان مردم جهان وارد کند. این‌گونه اقدامات غیرانسانی تنها چهره دروغین غرب و استانداردهای دوگانه آن را بیش از پیش در معرض نمایش قرار می‌دهد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در برن ضمن محکوم ساختن این اقدام موهن و تحریک آمیز معتقد است، مقامات سوئدی با حمایت از تحرکات مزبور نشان دادند بیش از هر کسی مسئول عواقب و پیامدهای غیرقابل جبران اینگونه اعمال شنیع در نفرت پراکنی، تحریک خشونت، بیگانه هراسی و ایجاد اختلاف بین پیروان ادیان ابراهیمی بوده و باید پاسخگوی نتایج مخرب مربوطه باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"