کد خبر: ۶۹۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به همراه مسؤولان ارشد فرماندهی منطقه شمالی اراضی اشغالی، در مرزهای لبنان گشت زنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم به همراه فرمانده منطقه شمال اراضی اشغالی در بازدید از این منطقه وضعیت را ارزیابی کرد.

وی گفت، هالوی در جریان تقویت نیروها و آمادگی آنها قرار گرفت و تصمیم گرفت منطقه را با دو گروهان دیگر تقویت کند.

روزنامه معاریو نوشت، این بازدید در پی تنش‌ها با حزب‌الله لبنان صورت گرفت.

هالوی به آمادگی و هوشیاری نیروها پرداخت و بر اهمیت حفظ روتین زندگی روزانه ساکنان شمال اراضی اشغالی تاکید کرد.

خبرها از داخل لبنان حاکی از آن است که هفته گذشته پس از سفر آموس هوکشتاین، مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی،این رژیم راه حلی برای مساله چادرهایی که حزب‌الله در مزارع شبعا برپا کرده بود، پیشنهاد کرد از جمله اینکه درباره تغییر مرزهای زمینی توافق شود.

معاریو نوشت، مسؤولان صهیونیستی این موضوع را تکذیب می‌کنند و می‌گویند آموس چنین پیشنهادی دریافت نکرده است. طبق این گزارش، پیشنهادی از سوی میانجی‌ها به لبنان ارسال شد مبنی بر اینکه در ازای برچیدن حصاری که در بخش شمالی روستای الغجر برپا شده، حزب‌الله چادرهایی را که در آن سوی خط آبی برپا کرده را برمی‌چیند. لبنان هم پاسخ داد که هیچ مذاکره‌ای بر سر روستای الغجر وجود ندارد و چادرهای برپا شده به ۱۶ نقطه مورد مناقشه در مرز زمینی از جمله نقطه B۱ مرتبط است.

این روزنامه نوشت، لبنان با اینکه مخالفتی نداشت، معتقد است که اختلاف بر سر زمین شامل مزارع شبعا، کفر شبعا و الغجر می‌شود و لذا حل نشدن این نکات به معنای حل نشدن اختلاف است و جایی برای چانه زنی هم وجود ندارد. از طرفی هم تعیین مرزهای زمینی ربطی به برداشتن چادرها ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"