کد خبر: ۶۹۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ضمن تایید یک گزارش در مورد وضعیت در بلاروس، از کشورها و نهادهای عضو این نهاد خواست تا از دادگاه کیفری بین المللی بخواهند حکم دستگیری برای الکساندر لوکاشنکو صادر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این درخواست بازداشت بابت آنچه دست داشتن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در تخلیه کودکان از مناطق درگیر در اوکراین خوانده می‌شود، مطرح شده است.

در بیانیه مطبوعاتی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا آمده است: بلاروس مسئول آسیب‌های ایجاد شده و جرایم ارتکابی در اوکراین است که شامل انتقال غیرقانونی کودکان از مناطق درگیر جنگ اوکراین می‌شود.

این گزارش همچنین از نهادها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد تا اقدامات لازم و ضروری را در سطح بین‌المللی برای پیگرد قانونی علیه سیاستمداران و سران نظامی بلاروس مسئول ارتکاب جرایم علیه بشریت و نسل‌کشی انجام دهند.

دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ماریا لووا-بلوا، کمیسیونر حقوق کودکان روسیه صادر کرده و نمایندگان پارلمان اروپا از دیوان کیفری بین‌المللی خواسته‌اند تا حکم دستگیری مشابهی برای رئیس جمهوری بلاروس صادر کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"