کد خبر: ۶۹۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

وزارت امور خارجه کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که کره‌شمالی هیچ گزینه‌ای ندارد جز اینکه به دنبال خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت باشد «چرا که این امر یک تعهد قانونی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره‌جنوبی در بیانیه‌ای گفت: خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت یک تعهد قانونی بین‌المللی است که به واسطه ۱۱ قطعنامه متفق‌القول شورای امنیت بر کره‌شمالی اعمال شده و پیونگ‌یانگ چاره‌ای جز عمل به این تعهد ندارد.

این بیانیه در واکنش به اظهارات روز دوشنبه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و یکی از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور منتشر شد.

کیم یو-جونگ از سیاست‌های واشنگتن در رابطه با تقویت ائتلاف نظامی و بازدارنده‌اش با کره‌جنوبی انتقاد کرده و تاکید کرد که چنین اقداماتی تنها کار را برای پیونگ‌یانگ برای اینکه وارد مذاکره شود، سخت‌تر می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه کره‌جنوبی آمده است:‌ نادیده گرفتن رفتار گمراه‌کننده کره‌شمالی به طوری که چندین بار طی ۳۰ سال گذشته با خلع تسلیحات اتمی موافقت کرده و برنامه‌های مربوطه مختلف را دریافت کرده اما همچنان به تقویت توانایی‌های اتمی و موشکی‌اش ادامه می‌دهد، غیرممکن است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی از پیونگ‌یانگ خواست فورا توسعه اتمی و موشکی را که «غیر قابل توجیه» نامید، متوقف کند و به مذاکره پیرامون خلع تسلیحات اتمی بازگردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"