کد خبر: ۶۹۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۲

خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز (یکشنبه) گزارش داد، معاون وزیر خارجه کره شمالی "حمایت قوی" خود را از هرگونه تصمیم رهبری روسیه درباره شورش گروه واگنر ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA از دیدار میان «ایم چون-ایل» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و «الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ خبر داد.

این خبرگزاری با اشاره به نام رسمی کره شمالی گفت: ایم چون-ایل اعتقاد راسخ خود را به تصمیم رهبری روسیه ابراز کرد و گفت که چنین شورش‌های مسلحانه‌ای در روسیه با اراده مردم این کشور به طور موفقیت‌آمیزی سرکوب خواهند شد و جمهوری دموکراتیک خلق کره قویا از هرگونه تصمیم رهبر روسیه در این خصوص حمایت می‌کند.

همچنین در ادامه گزارش این خبرگزاری به نقل از معاون وزیر خارجه کره شمالی آمده است، "ایم" اطمینان خود را نسبت به ارتش و مردم روسیه ابراز و تاکید کرد که آن‌ها به طور قهرمانانه در جنگ اوکراین پیروز خواهند شد.

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر روز جمعه شورشی را علیه ارتش روسیه برپا کرد و به نیروهایش دستور داد که تا به سمت مسکو پیش بروند اما این گروه نظامی با میانجیگری بلاروس از پیشروی خود دست برداشتند.

در بحبوحه ادعاهایی مبنی بر ارسال تسلیحات پیونگ‌یانگ به مسکو برای جنگ اوکراین، کره شمالی روابطش با روسیه را علی‌رغم محکومیت اکثر کشورهای غربی و تا حدودی جامعه بین‌المللی به دلیل جنگ با اوکراین تقویت کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"