|
گروه بین الملل: مطالعه ای از دانشگاه کارنگی ملون و ییل که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است، به این نتیجه رسیده است که خودروهای برقی باتری دار (BEV) تا سال 2030 اکثریت یا تقریباً اکثریت خودروهای سواری را تشکیل می دهند.
به گزارش خبرخودرو، این مطالعه تغییر در تمایل خریداران به BEVها را به عوامل متعددی از جمله هزینه باتریها نسبت میدهد که طبق یافتهها بین سالهای 2010 تا 2021 ده برابر کاهش یافته است. علاوه بر این، میانگین برد رانندگی 200 درصد بهبود یافته است، در حالی که بازده انرژی 15 درصد افزایش یافته است.
محققان همچنین یک شبیهسازی بازار انجام دادند که نشان میدهد خودروهای الکتریکی و شاسیبلندها تا سال 2030 تقریباً نیمی از سهم بازار را به خود اختصاص میدهند، با فرض عرضههای گسترده و قابل مقایسه BEV. آنها تأکید میکنند که پیشرفتهای فناوری کلیدی برای پذیرش گستردهتر خودروهای الکتریکی است.
وقتی BEV ها در کنار همتایان بنزینی عرضه می شوند، شانس بیشتری برای تصاحب نیمی از سهم بازار تا سال 2030 دارند، حتی اگر مشوق ها به عقب برگردند.
از نظر مدل های خاص، این مطالعه نشان می دهد که تا سال 2030، مصرف کنندگان ممکن است نیسان لیف را به ورسا، مینی الکتریک به جای مینی کوپر هاچ بک و بی ام و i4 را به جای سری 4 گرن کوپه ترجیح دهند. مصرف کنندگان احتمالاً ترجیحات متعادلی برای مدل هایی مانند هیوندای کونا و کونا الکتریک و ولوو XC40 و XC40 ریشارژ خواهند داشت.