کد خبر: ۶۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
فرارو: مایک پومپئو، وزیرخارجه سابق آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که حامی جدی دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری او بود، گفته از نظر او نحوه عملکرد دونالد ترامپ در جابجایی و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده «نادرست» بوده است.

پمپئو هم ترامپ را «محکوم» کرد

پومپئو که چهره اصلی دولت ترامپ بود در این مصاحبه گفته: «اگر اتهامات درست باشند، و شواهد هم دال بر صحت آنهاست، آن وقت پرزیدنت ترامپ اسناد و مدارکی را در اختیار خود گرفته که نمی‌بایست می‌داشته و ضمنا هنگامی که به او فرصت داده شده که آنها را بازگرداند، به هر دلیلی تصمیم گرفته چنین نکند».

مایک پومپئو به فاکس گفته که ادعای او مبتنی بر سابقه طولانی‌اش در دسترسی به مدارک و اسناد طبقه‌بندی شده است چه در زمانی که در کنگره آمریکا حضور داشت و چه زمانی که به عنوان رئیس سازمان سیا وارد کابینه دونالد ترامپ شد و سپس وزیر خارجه آمریکا شد.

 پومپئو به فاکس نیوز که رسانه اصلی دست راستی و اصولگرا در آمریکاست گفته اگر چه ممکن است ترامپ برخی از این مدارک را سهوا در اختیار داشته اما هنگامی که به او فرصت بازگرداندن این مدارک داده شده او چنین نکرده و به این ترتیب دادستان‌ها را مجاب کرده که او را به تصرف عامدانه و غیرقانونی اسناد محرمانه متهم کنند.

مایک پومپئو، نخستین عضو کابینه ترامپ و از چهره‌های ارشد جمهوری‌خواهان نیست که نحوه عملکرد او را نقد و «غلط» توصیف می‌کنند.

روز گذشته هم بیل بار، وزیر دادگستری کابینه دونالد ترامپ، اتهامات علیه او را «بسیار جدی» خواند و گفت در صورت اثبات آنها از نظر او «کارترامپ تمام است».

جان بولتون، یکی از مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید دونالد ترامپ هم ضمن انتقاد از او حتی خواستار کناره‌گیری دونالد ترامپ از کارزارهای نامزدی حزب جمهوری خواه شده است.

بولتون پیش‌بینی کرده که ممکن است دونالد ترامپ مدت قابل توجهی را به علت این اتهامات در زندان سپری کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"