کد خبر: ۶۸۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
معاون وزیر خارجه روسیه گفت، ایده‌های مربوط به صادرات غلات که توسط گوترش ارائه شده در حال بررسی است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: می‌توانیم بگوییم که یکسری ایده‌ها مربوط به پیشنهادهای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره صادرات غلات از طریق دریای سیاه مطرح و به سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ارائه شده است.
روز چهارشنبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، نامه گوترش به پوتین را که درباره توافق غلات است، از طریق کانال‌های دیپلماتیک دریافت کرده و این نامه در حال بررسی است.
ورشینین افزود: ما چندین بار گفته‌ایم که این پیشنهادها در حال بررسی است.
این مقام مسؤول در وزارت خارجه روسیه همچنین درباره تمدید توافق مذکور پس از ۱۸ مه ۲۰۲۳ نیز گفت: هیچ نتیجه قابل قبولی که نشان دهد درخواست‌های روسیه بر اساس این ابتکارعمل صادرات غلات مورد پذیرش قرار گرفته، وجود ندارد؛ اما هنوز تا پیش از انقضای این توافق زمان باقیست.
وی ادامه داد: ارزیابی‌های پیشرفت در این توافق مشخص شده‌اند. امروز پایان آوریل است؛ اما هنوز زمان باقیست. از امروز بار دیگر تاکید می‌کنم که ما از در سطوح مخالف چه مسائلی را مطرح کرده‌ایم؛ اما هنوز نتایج قاطعی به دست نیامده است. درخواست‌های روسیه بر اساس این توافق به جایی نرسیده است.
معاون لاوروف ادامه داد، نشست‌های در سطح عالی با فرمت آستانه درباره سوریه قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی برگزار شود؛ اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.
وی گفت: در مجموع تحولات مثبتی پیرامون سوریه اتفاق می‌افتد که شامل عادی سازی روابط بین سوریه و سایر کشورهای منطقه است و این مساله‌ای است که می‌توان آن را مورد استقبال قرار داد.
برچسب ها: روسیه ، غلات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"