کد خبر: ۶۸۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

به دنبال بحران داخلی رژیم صهیونیستی و شکل گیری اختلافات شدید درپی طرح اصلاحات قضایی، رئیس اسرائیل بار دیگر نسبت به فروپاشی این رژیم هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت که به شدت از آنچه در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، نگران است.

وی گفت: در سال‌های بین هفتاد و پنجمین سالروز استقلال اسرائیل تا هشتادمین سالروز، ما با یک آزمون سرنوشت‌ساز روبرو هستیم. من شکاف‌هایی را می‌بینم که در برهه فعلی عمیق‌تر و دردناک‌تر شده است و نمی‌توانم به طور جدی به این موضوع فکر نکنم. واقعیت این است که یک دولت یهودی دو بار در تاریخ در اسرائیل تشکیل شد و قبل از اینکه به هشتادمین سال خود برسد دوبار فروپاشید.

هرتزوگ ادامه داد: طی هفته گذشته با تمام وجودم روی ملاقات‌ها و تماس‌ها با همه طرف‌های کار کردم تا در مورد اختلافی که با آن روبرو هستیم، از جمله با رهبران ائتلاف و اپوزیسیون صحبت کنم. هدف از انجام هر کاری در این زمینه برای رسیدن به گفت‌وگو و توافق است.

وی در این خصوص افزود: در تمام بحث‌ها و بررسی‌های من مشخص است و بر اساس اصولی که هفته گذشته ارائه کردم، می‌توان در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه به توافقاتی دست یافت، حتی در عرض چند روز نه چند سال و چند ماه.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی پیشتر نیز اذعان کرده بود، این رژیم در آستانه «فروپاشی» قانونی و اجتماعی است.

طرح اصلاحات قضایی ارائه شده توسط دولت رژیم صهیونیستی اختلافات شدیدی را میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است» و علاوه بر این، درها را برای متحدش درعی باز می‌کند تا با وجود محکومیت او به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت برای بار دوم تصدی یک وزارتخانه را برعهده بگیرد. اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

روزنامه تایمز اسرائیل اخیرا اعلام کرد، طرح‌های قوانین اصلاح قضایی دوشنبه ۲۰ فوریه در جلسه کامل کنست (پارلمان اسرائیل) مطرح خواهد شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"