کد خبر: ۶۷۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

تهران – ایرنا – عشق آباد و پکن درصدد گسترش همکاری های دوجانبه هستند، به همین منظور «سردار بردی محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان قصد دارد به چین سفر کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه سفر وی به چین برای روزهای ۵ و ۶ ژانویه (۱۵ و ۱۶ دی) تعیین شده است.

پیشتر در سال جاری، رئیس جمهوری ترکمنستان و «وی فنگ هه» وزیر دفاع چین نسبت به ارتقا سطح همکاری های دوجانبه و تعمیق شراکت نظامی ابراز تمایل کردند.

بردی محمداف در نشستی با وی در عشق آباد گفت که ترکمنستان برای روابط خود با چین اهمیت زیادی قائل است.

وی تاکید کرد که دو کشور در زمینه های سیاسی، دیپلماسی، تجاری، فرهنگی، بشردوستانه و تبادلات مردمی همکاری بالایی داشته و شراکتی راهبردی ایجاد کرده اند.

رئیس جمهوری ترکمنستان با اشاره به اینکه چین یکی از شرکای بزرگ تجاری کشورش است، افزود بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی ترکمنستانی در چین تحصیل می کنند و دانشجویان می توانند در بسیاری از دانشگاه های ترکمنستان به زبان چینی درس بخوانند.

وزیر دفاع چین نیز در جریان آن دیدار گفت که مناسبات چین و ترکمنستان تحت هدایت راهبردی سران دو کشور به توسعه دست یافته و در بهترین دوران خود در تاریخ است.

وی افزود همزمان با سی و امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو جانبه، چین آماده است تا همبستگی خود را با ترکمنستان تقویت کند و یک جامعه نزدیکتر با آینده ای مشترک برای دو کشور بسازد.

وزیر دفاع چین گفت که در سال های اخیر، مناسبات نظامی بین دو کشور به طور پیوسته رشد داشته و سطح همکاری عملگرایانه دو طرف روز به روز عمیق تر شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"