کد خبر: ۶۷۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
نگاهی به دیدارهای روز هجدهم؛

حسرت سوپرکلاسیکو بر دلمان ماند

دوحه- ایرنا- آرژانتین در حالی با برد هلند به نیمه نهایی رسید که برزیل مقابل کرواسی شکست خورد و حذف شد تا رویارویی این ۲ مدعی بزرگ در پای فینال منتفی شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به قطر، زیباترین جام‌جهانی تاریخ، شاید اطلاق چنین پسوندی به بازی‌های ۲۰۲۲ قطر، بیراه نباشد، دو بازی اول یک چهارم نهایی که دیشب برگزار شد، به خوبی گویای همه چیز بود، دو مسابقه سراسر دیدنی و جذاب که تماشاگران را در روی سکوها و جلوی تلویزیون‌ها میخکوب کرد. نبرد برزیل و کرواسی و مصاف آرژانتین و هلند، شروع مرحله یک چهارم نهایی بود که دیشب برگزار شد، مرحله‌ای که امشب با دو بازی باقی مانده تمام می‌شود تا ۴ تیم حاضر در نیمه نهایی مشخص شوند.

کابوس یک چهارم برای برزیل

سندروم شکست در یک چهارم نهایی برزیل و سلسائو را رها نمی‌کند، آنها در قطر شانس اول قهرمانی بودند اما الان باید به ریودوژانیرو برگردند و ادامه جام‌جهانی را از خانه تماشا کنند. برزیل دیشب در اولین بازی یک چهارم نهایی روبروی کرواسی قرار گرفت؛ دو تیمی که با برد برابر نمایندگان آسیا در یک هشتم نهایی به این مرحله رسیده بودند، شاگردان تیته ۴ بر یک کره‌جنوبی را شکست داده بودند و شاگردان دالیچ هم در ضربات پنالتی برابر ژاپن شگفتی‌ساز به برتری رسیدند.

حسرت سوپرکلاسیکو بر دلمان ماند

در حالی که در این مسابقه برزیلی‌ها پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه، در وقت‌های اضافه با گل نیمار جونیور آماده گرفتن جشن صعود شده بودند که پتکوویچ گل مساوی را وارد دروازه آلیسون بکر کرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد، ضربانی که کروات‌ها مانند بازی با ژاپن با انگیزه ظاهر شدند و با درخشش دومینیک لیواکوویچ روی خط دروازه که ۱۱ سیو در بازی داشت و ضربه اول برزیل را مهار کرد، توانستند در عین شگفتی سلسائو را در اجوکیشن سیتی حذف کنند و برای دومین دوره متوالی راهی نیمه نهایی شوند.

این چهارمین ناکامی برزیل در مرحله یک چهارم نهایی در ۵ دوره گذشته بود که حسرت قهرمانی را برای آنها که آخرین بار در جام‌جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره، جام را بالای سر برده بودند، به ۲۴ سال رساند. برزیل در ۲۰۰۶ با باخت به فرانسه، در ۲۰۱۰ با باخت به هلند، در ۲۰۱۸ با باخت به بلژیک نتوانست راهی نیمه نهایی شود. دومین ناکامی متوالی سبب شد تا تیته نامه استعفایش را بنویسد و برزیلی‌ها از همین الان برای شکستن طلسم قهرمانی در دوره بعدی که سال ۲۰۲۶ به صورت مشترک در آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی کنند.

حسرت سوپرکلاسیکو بر دلمان ماند

در سوی دیگر کروات‌ها که از جام‌جهانی ۹۸ فرانسه با کسب مقام سوم نام‌شان را در فوتبال دنیا مطرح کرده‌اند، با ستاره‌ای به نام لوکا مودریچ که در ۳۸ سالگی مانند یک مهندس در اوج، تیمش را به جلو می‌برد، برای دومین دوره متوالی به نیمه نهایی رسیدند؛ آنها در دوره پیش در این مرحله روسیه میزبان را از پیش رو برداشتند و این بار برزیل مدعی را تا برای آرژانتین در مصاف نیمه نهایی روز سه‌شنبه خط و نشان بکشند.

آرژانتین، برزیل نشد!

آرژانتین هم می‌رفت به سرنوشت برزیل دچار شود، اما یاران مسی در جام ماندند تا پس از حذف آلمان، اسپانیا و برزیل، جام‌جهانی قطر حسرت کنار رفتن یک تیم مدعی دیگر را نبیند. آلبی سلسته در دومین بازی یک چهارم نهایی، دیشب در استادیوم لوسیل دوحه میزبان هلند بود؛ آرژانتین با برد نزدیک برابر استرالیا به جمع ۸ تیم رسیده بود و نارنجی‌ها هم با پیروزی برابر آمریکا توانسته بودند پس از یک دوره غیبت در جام‌جهانی، دوباره در جمع مدعیان قرار بگیرند و به یک چهارم برسند.

حسرت سوپرکلاسیکو بر دلمان ماند

نبرد دیشب آرژانتین و هلند را باید در ردیف یکی از بهترین بازی‌های کلاسیک تاریخ جام‌جهانی قرار داد، مسابقه‌ای که شاگردان لیونل اسکالونی با دو گل پیش افتادند اما هلند با یک کامبک دوباره به بازی برگشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد. بر خلاف بازی قبلی یک چهارم که کرواسی با کامبک توانست در پنالتی برابر برزیل پیروز شود، این بار کامبک هلندها پایان خوشی نداشت و آرژانتین بود که با درخشش امیلیانو مارتینز در درون دروازه توانست برابر هلند پیروز شود و به یک چهارم برسد.

آرژانتین که در دوره گذشته با باخت برابر فرانسه در یک هشتم، خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشت، حالا ۴ سال بعد در قطر با یک مسی آماده که پس از فتح کوپا آمریکا در تابستان گذشته، آماده قهرمانی در جام‌جهانی شده است، به نیمه نهایی رسیده است. آنها در این مرحله به مصاف کرواسی می‌روند، مسابقه‌ای که یادآور نبرد دو تیم در مرحله گروهی دوره گذشته است که با برد ۳ بر صفر کروات ها تمام شد.

حسرت سوپرکلاسیکو بر دلمان ماند

هلند هم که پس از غیبت در روسیه، در این دوره دوباره به جمع مدعیان بازگشته بود، مانند بازی نیمه نهایی ۲۰۱۴ باز هم در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد تا از جام خداحافظی کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"