کد خبر: ۶۷۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان متهم است به اینکه ارقام مربوط به ورود پناهجویان به آلمان از ابتدای سال جاری میلادی را دستکاری کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان ادعا می‌کند در طی این مدت تنها ۵۷۶۴۷ پناهجو وارد خاک آلمان شده‌اند در حالی که پلیس فدرال آلمان ورود ۱۰۱۹۰۰ تن از این پناهجویان به آلمان از ماه ژانویه را ثبت کرده است.

داده‌های پلیس فدرال آلمان صرفا چهار منطقه این کشور شامل برلین، مونیخ، پیرنا و اشتوتگارت را پوشش می‌دهد. به این ترتیب آمارهای ارائه شده از سوی وزیر کشور آلمان درباره تعداد پناهجویان که از ژانویه به آلمان آمده‌اند، بیش از ۴۰ درصد کمتر از آمار گزارش شده توسط پلیس فدرال این کشور است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، گمان برده می‌شود ارقام واقعی ورود پناهجویان به آلمان به‌دلیل کمبود داده‌ها مربوط به سایر مناطق آلمان به‌طور قابل‌توجهی از ارقام اعلام شده بیشتر باشد.

هایکو تگاتز، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان به روزنامه بیلد گفت که بالاتر بودن قابل توجه ارقام اعلامی از سوی پلیس فدرال "دقیقاً منعکس کننده همان چیزی است که همکارانم ماه‌ها به من می‌گفتند."

این در حالی است که دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان (BAMF) ثبت کرده که از ابتدای سال جاری میلادی ۱۵۴ هزار و ۵۵۷ نفر درخواست پناهندگی داده‌اند. این رقم حتی ۲.۷ برابر بیشتر از رقم گزارش شده توسط وزارت کشور آلمان در گزارش تحلیل مهاجرت بوده است.

فایزر همچنین اخیراً به دلیل عدم ارائه گزارش تحلیل مهاجرت مربوط به ماه اکتبر به پلیس فدرال آلمان مورد انتقاد قرار گرفت. آمارهای گزارش او فقط تا ماه سپتامبر را پوشش دادند و گمانه‌زنی شده که آمارها در ماه اکتبر مجددا جهش داشته‌اند.

ماه گذشته میلادی، فایزر نسبت به افزایش تعداد مهاجرانی که از مسیر موسوم به بالکان وارد آلمان می‌شوند ابراز نگرانی کرده بود.

او گفت نگرانی او از این جهت است که این پناهجویان باید علاوه بر حدود یک میلیون پناهجوی مربوط به جنگ اوکراین در آلمان اسکان داده شوند.

انتهای پیام


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"