کد خبر: ۶۶۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
گروه بین الملل: فورد سیستم کمک راننده بلوکروز خود را در سال 2021 روی خودروهای منتخب معرفی کرد و اکنون نسخه 1.2 در ترکیب قرار گرفته است.


گروه بین الملل: فورد سیستم کمک راننده بلوکروز خود را در سال 2021 روی خودروهای منتخب معرفی کرد و اکنون نسخه 1.2 در ترکیب قرار گرفته است.

به گزارش خبرخودرو، این یک ارتقا قابلیت تغییر خطوط بدون دخالت دست را اضافه می کند و یکی از معدود سیستم ‌هایی است که به طور رسمی چنین عملکردی را ارائه می‌ دهند. این سیستم در پاییز 2022 راه اندازی می شود و در ابتدا در موستانگ مک-ای مدل 2023موجود خواهد بود.

ما می دانیم که بلوکروز 1.2 چیزی بیش از تغییر مسیر خودکار را به ارمغان می آورد. فورد می‌ گوید این سیستم با بهبود پاسخ‌ دهی درون لاین به خودروهای دیگر، به ویژه خودروهای بزرگ در خطوط مجاور، سازگارتر است. یک عملکرد پیش ‌بینی کننده سرعت برای تنظیم سرعت به آرامی با نزدیک شدن خودرو به پیچ ها طراحی شده است. همچنین راننده را از تغییرات سرعت قریب الوقوع در چنین شرایطی مطلع می کند.

داگ فیلد، مدیر ارشد خودروهای برقی و سیستم ‌های دیجیتال در بخش مدل e فورد گفت: «ما در تیم سیستم‌ های کمک راننده پیشرفته (ADAS) خود سرمایه ‌گذاری می ‌کنیم تا دائماً بلوکروز و اکتیوگلاید را برای مشتریان خود ارتقا دهیم. آخرین پیشرفت‌ ها به مشتریان اجازه می‌ دهند که فقط با استفاده از یک چراغ راهنما دستور تغییر خطوط را بدهند و با کاهش آرام سرعت در پیچ‌ ها و دادن فضای بیشتر به خودروهای بزرگ در خطوط مجاور، رانندگی بدون دست را بیشتر به انسان شبیه سازی کنند."

فورد می گوید سیستم بلوکروز آن در حال حاضر در 130 هزار مایل بزرگراه کار می کند. 75 هزار مالک خودروهای فورد و لینکلن در این سرویس ثبت نام کرده اند که امسال برای موستانگ مک-ای و F-150 در دسترس قرار گرفت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"