کد خبر: ۶۵۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

اولاف شولتس در سفر خود به لیتوانی با رهبران سه کشور حوزه بالتیک گفت‌وگوهایی را درخصوص مسائل امنیتی، تقویت جناح شرقی ناتو و استراتژی‌های دفاعی در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین انجام داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که این رهبران اعلام کردند که "اتحاد خود" را در مواجه با حمله روسیه نشان خواهند داد. وی خاطرنشان کرد که روسیه "تمامی قوانینی" را که کشورها دهه‌ها به آن پایبند بودند، شکست.

اولاف شولتس از تخصیص حدود ۱۰۰ میلیارد یورو (معادل ۱۰۶ میلیارد دلار) به نیروهای مسلح آلمان خبر داد و تاکید کرد که این اقدام نیروهای مسلح این کشور را به قوی‌ترین نیرو در اروپا و ناتو تبدیل خواهد کرد.

وی همچنین افزود تا زمانی که نیاز باشد،‌ حمایت‌هایی به اوکراین ارائه و ارسال خواهد شد.

در یک کنفرانس خبری مشترک در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، رهبران کشورهای حوزه بالتیک درخصوص تهدید روسیه علیه امنیت منطقه گفت‌وگو کردند.

«گیتاناس ناوسدا»، رئیس جمهوری لیتوانی گفت: «معتقدم که در حال حاضر هیچکس راجع‌به روسیه اشتباه نمی‌کند. باید متوجه این موضوع شویم که تهدید ارتش روسیه همچنان ادامه دارد و به عنوان یک تهدید بلند مدت برای کل منطقه باقی خواهد ماند.»

وی افزود: «روسیه به طور سیستماتیک امنیت خود را تقویت می‌کند و به نقض اصول اساسی، حاکمیت و یکپارچگی سایر کشورها ادامه می‌دهد.» رئیس‌جمهوری لیتوانی تاکید کرد که امکان هیچ گفت‌وگو و همکاری با "این کشور تروریستی و امپریالیستی" وجود ندارد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"