کد خبر: ۶۲۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معصومه پاشایی بهرام گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین روا نیست که در این میان زنان را نادیده بگیریم و سرمایه گذاری که بر آن‌ها انجام دادیم را از بین ببریم.

خبرگزاری برنا: معصومه پاشایی بهرام گفت: بیش از 50 درصد جمعیت دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین روا نیست که در این میان زنان را نادیده بگیریم و سرمایه گذاری که بر آنها انجام دادیم را از بین ببریم.

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان در انتقاد از نبود وزیر زن در لیست کابینه دولت سیزدهم گفت: با اینکه در گمانه زنی‌ها نام چند وزیر زن مطرح شد اما درنهایت اتفاقی نیفتاد و متاسفانه شاهد حضور زنان در کابینه دولت نخواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه جامعه مردان به زنان اعتمادی ندارد، ادامه داد: ایرادی که به جامعه وارد است و ما زنان همیشه به آن انتقاد داشتیم این است که جامعه مردان هیچ اعتمادی به زنان ندارد و فکر می‌کنند هیچ زنی نمی‌تواند هم سطح آنها در پُست‌های مدیریتی کار کند درحالی که واقعا اینگونه نیست.

پاشایی بهرام تصریح کرد: علت اصلی عقب ماندگی کشورهای جهان سوم این است که بر 50 درصد جامعه خود یعنی زنان سرمایه گذاری نمی‌کنند و درنهایت استفاده‌ای هم نمی‌برند اما ما در کشورمان ایران بر روی زنان سرمایه گذاری می‌کنیم و برای تحصیلات عالی آنها خرج می‌کنیم ولی درنهایت آنها را نادیده گرفته و هنگامی که وقتش می‌رسد استفاده‌ای از آنها نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان بسیار توانمندی درکشورمان وجود دارند، گفت: بیش از 50 درصد جمعیت دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و اجرای عدالت آموزشی باعث شده در کشورمان زن و مرد در کنار یکدیگر تحصیل کنند و به مدارج بالای تحصیلی برسند بنابراین روا نیست که در این میان زنان را نادیده بگیریم و از حاصل سرمایه گذاری که انجام دادیم کشور را محروم کنیم.

او ادامه داد: بنده به عنوان یک فعال حقوق زن انتظار داشتم نه در سطح معاونت بلکه در سطح وزرا شاهد حضور یک زن باشم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد و این سرمایه اجتماعی نادیده گرفته شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"