کد خبر: ۶۲۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
گروه بین الملل: فورد موستانگ و تویوتا سوپرا شاید رقبای مستقیمی نباشند اما سبک رانندگی مشابهی را ارائه می دهند.


گروه بین الملل: فورد موستانگ و تویوتا سوپرا شاید رقبای مستقیمی نباشند اما سبک رانندگی مشابهی را ارائه می دهند.

به گزارش خبرخودرو، هر دو کوپه موتور جلو و چرخ عقب با قدرت کافی برای سوزاندن لاستیک هستند. با این حال، تفاوت های مشخصی وجود دارد که تشخیص پیروزی در یک مسابقه درگ را غیرممکن می کند. موستانگ قدرت بیشتری دارد اما سوپرا سبک تر است.

موستانگ با مشخصات مک وان وارد بازار می شود. پیشرانه آن دارای یک موتور تنفس طبیعی 5.0 لیتری V8 است که 463 اسب بخار قدرت (345 کیلووات) و 410 پوند فوت (556 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این خیلی بیشتر از 382 اسب بخار سوپرا (285 کیلووات) و 368 پوند فوت (500 نیوتن متر) است. با این وجود، اختلاف وزنی 604 پوندی (274 کیلوگرمی) وجود دارد که یک مزیت قابل توجه به تویوتا می دهد. سوپرا برخلاف موستانگ صندلی عقب ندارد.

این دو خودروی ورزشی چهار مسابقه درگ (به ترتیب) انجام دادند: شروع كنترل پرتاب، استارت خیابانی، شروع در حالت اتوماتیک و استارت در حالت دستی. سوپرا هر چهار بار برنده شد.

بهترین زمان یک چهارم مایل تویوتا 12.55 ثانیه با سرعت 116 مایل در ساعت (187 کیلومتر در ساعت) بود. سوپرا در 4.49 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) رسید. اما موستانگ در هر معیار کندتر بود و به 12.89 ثانیه زمان نیاز داشت. در واقع، برای رسیدن به سرعت 62 مایل در ساعت به 4.86 ثانیه زمان نیاز داشت. این مسابقه نشان می دهد که یک خودروی عملکردی قدرت تولیدی بیش از تعداد اسب بخار آن دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"