کد خبر: ۶۲۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
گروه بین الملل: مزدا MX-5 میاتا برای افرادی که به دنبال یک خودروی اسپرت کلاسیک دو صندلی با قیمت مقرون به صرفه هستند، گزینه محبوبی به شمار می آید.


گروه بین الملل: مزدا MX-5 میاتا برای افرادی که به دنبال یک خودروی اسپرت کلاسیک دو صندلی با قیمت مقرون به صرفه هستند، گزینه محبوبی به شمار می آید.

به گزارش خبرخودرو، از نظر قدرت، میاتا از قدرت خاصی برخوردار نیست، اما این افراد با قرار دادن موتور V10 در زیر کاپوت این مشکل را برطرف می کنند.

این یک موتور V10 بسیار نادر است که در حدود 200 اسب بخار قدرت (149 کیلووات) در حالت معمولی و بیش از 230 اسب بخار (172 کیلووات) در حالت سوپرشارژ تولید می کند. مشابه موتور فولکس واگن VR6، این موتور دارای زاویه ای باریک بین سیلندرها است که به جای دو سر در بیشتر پپیشرانه های دیگر با پیکربندی V فقط یک سر دارد. این احتمالاً تنها میاتا در جهان با موتور V10 خواهد بود.

قبل از تعویض موتور اصلی میاتا با موتور V10، بدنه و سایر اجزای مکانیکی کاملا ترمیم می شوند. سپس، مالک خودرو را برای نصب پیشرانه جدید آماده می کند.

مصاحبه ای با تیم بیشاپ، سازنده نوع D و موتور V10 انجام شده است. این تیم بیان کرد برنامه اصلی این بود که این خودرو از پیشرانه کمکی هیبریدی برخوردار باشد، که البته این یک پیشنهاد نوآورانه خواهد بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"