کد خبر: ۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۸۷
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران از کاهش تعرفه رومینگ تلفن همراه حجاج از 960 تومان به 167 تومان و ارائه سرویس MMS ( ارسال تصویر ) همراه اول از آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صدوقی امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت: با هماهنگی با سه اپراتور عربستانی هزینه رومینگ حجاج از 960 تومان گذشته به 157 تومان کاهش یافت .

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: سرعت (GPRS) اینترنت تلفن همراه 50 کیلو بایت بوده است که تا دو ماه آینده به 150 کیلو بایت ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: فاصله گوشی تلفن همراه تا آنتن های شبکه، مدل گوشی و میزان پر بودن ظرفیت حافظه گوشی در سرعت اینترنت آن موثر بوده است، ضمن اینکه نوع سایت مورد استفاده و حجم دسترسی مشترکان به آن نیز از جمله عوامل تعیین کننده سرعت اینترنت تلفن همراه ارزیابی می شود.

صدوقی ابراز داشت: شرکت ارتباطات سیار یک شرکت 13 ساله است و برای ارتقای کل سیستمهای موجود خود باید 16 هزار آنتن BTS را جا به جا کند و این امر با برنامه ریزی و مرور زمان امکان پذیر خواهد بود تا کیفیت و سرعت اینترنت تلفن همراه نیز موازی با همین روند ارتقا یابد.

وی خاطر نشان کرد: تعرفه اینترنت تلفن همراه (GPRS ) برای سیم کارتهای اعتباری همراه اول در زمان راه اندازی اعلام خواهد شد ولی قطعا 20 درصد بیش از سیم کارتهای ثابت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: طی 3 تا 4 ماه آینده کلیه مراکز استانهای کشور به اینترنت تلفن همراه (GPRS) مجهز می شوند و بین 4 تا 10 میلیون مشترک برای این بخش پیش بینی شده است.

صدوقی درباره تعرفه پیامکهای فارسی و لاتین نیز اظهار داشت: در حال حاضر بین 70 تا 80 درصد از مشترکان پیامکها خود را به زبان فارسی ارسال می کنند، به همین دلیل درآمد شرکت از این محل در سال جاری 12 درصد کاهش داشته و این کاهش علی رغم افزایش 20 درصدی درآمد همراه اول در سال جاری اتفاق افتاده است.

وی یادآورشد: براساس مصوبه شرکت، هزینه پیامک بر اساس ارسال باید محاسبه شود و تنها 4 درصد از پیامکها به دلیل مشکل شبکه به مقصد نمی رسند و مابقی به دلیل پربودن حافظه گوشی تلفن همراه و یا در دسترس نبودن مشترک به مقصد نمی رسد که آن پیامک را اپراتور 10 بار دیگر نیز ارسال می کند ولی در برخی موارد، نمی رسد ولی تمهیداتی برای حذف هینه آن از قبوض مشترکین اندیشیده شده است.

صدوقی در ادامه از راه اندازی سرویس ارسال عکس(MMS) این شرکت تا آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آئین نامه خدمات چندرسانه ای اول را تایید کرد و این سازمان تا پایان ماه جاری تاییدیه کتبی خود را در این ارتباط نیز صادر می کند و بر همین اساس، پیش بینی می شود تا آذر ماه این سرویس به مشترکان ارائه شود.

صدوقی ضمن تشریح عملکرد یک ساله شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه توسعه شبکه پیمانکاری را در برنامه داریم، افزود: هم اکنون 86 درصد سایت پیمانکاری راه اندازی شده و یک ماه آینده نیز توسعه این شبکه به اتمام خواهد رسید و تعداد کل سایتها 5 هزار و 496 سایت بوده که تاکنون 4 هزار و 862 سایت راه اندازی شده است.

وی افزود: نوسازی سایتهای قدیمی همراه اول را شامل هزار و 290 سایت بوده و نوسازی این سایتها به منظور ارتقای شبکه GPRS صورت گرفته و از سال 85، 3 هزار و 680 سایت راه اندازی شده و این میزان در سال 86 به 5 هزار و 200 سایت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار توسعه فاز 4 شبکه رادیویی همراه اول را شامل ایجاد 3 هزار و 600 سایت BTS دانست و ادامه داد: تاکنون برای این منظور 27 سایت راه اندازی شده است و با راه اندازی هزار و 46 سایت BTS و تکمیل 96 درصد از اجرای این برنامه 80 درصد جاده های کشور تحت پوشش قرار گرفته اند که تا پایان امسال با تکمیل هزار و 46 سایت یاد شده تمامی جاده های کشور تحت پوشش قرار می گیرند.

صدوقی با اشاره به طرح جدید افزایش ظرفیت آنتن دهی شبکه تلفن همراه در تهران اظهارداشت: از ابتدای سال نصب سایتهای پر ظرفیت را در برنامه داشتیم که بر این اساس، ظرفیت سایتهای موجود به دو برابر افزایش یافت که تا دو ماه آینده 185 سایت جدید نیز نصب خواهد شد.

وی تعداد سایتهای نصب شده BTS همراه اول را شامل 16 هزار و 310 سایت عنوان و خاطر نشان کرد: 10 هزار سایت طی دو سال گذشته راه اندازی شده است.

صدوقی در ادامه با تشریح واگذاری سیم کارتهای همراه اول گفت: در سال 86 معادل 9 میلیون و 90 هزار سیم کارت واگذار شده که این میزان در سال 85 معادل 6میلیون و 8 هزار بوده است و پیش بینی می شود در سال جاری 3.5 میلیون سیم کارت واگذار شود که از این میزان 3 میلیون و 200 هزار اعتباری و مابقی ثابت است.

وی اضافه کرد: طراحی مجدد شبکه تهران را برای 10 میلیون مشترک در نظر گرفته ایم که هم اکنون 7 میلیون به اتمام رسیده و تا پایان امسال تکمیل خواهد شد. تاکنون 10 میلیون ظرفیت سوئیچ تهران را نوسازی کرده ایم، ضمن اینکه بیش از 5 میلیون از شبکه سوئیچ تهران نصب شده است.

وی مشکلات شرکت ارتباطات سیار با شهرداری را حل شده عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از 190 سایت BTS راه اندازی شده که با تکمیل ظرفیت پیش بینی می شود نقاط کور نخواهیم داشت.

صدوقی به افزایش ظرفیت شبکه IN تلفن همراه اشاره کرد و افزود: ظرفیت این شبکه از 10 میلیون به 12 میلیون مشترک افزایش یافته است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 20 میلیون مشترک برسد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی دو میلیون نفر سرویس GPRS را که یک هشتم مشترکین همراه اول است، در برنامه داریم که در صورت نیاز افزایش خواهد یافت.

صدوقی درآمد سال گذشته همراه اول را 12 میلیارد تومان دانست و گفت: در شش ماهه نخست سال 94 میلیارد تومان درآمد داشته ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"