کد خبر: ۶۰۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
گروه بین الملل: در دورانی که شاسی بلندها و کراس اوورها بر بازار تسلط دارند، پورشه ای سوار مسخره به نظر نمی رسد.


گروه بین الملل: در دورانی که شاسی بلندها و کراس اوورها بر بازار تسلط دارند، پورشه ای سوار مسخره به نظر نمی رسد.

به گزارش خبرخودرو، یکی از چنین خودروهای کاملاً غیرمعمول از مارک مستقر در اشتوتگارت، پان امریکانا بود. این یک کانسپت یکبار مصرف بود که در نمایشگاه 1989 فرانکفورت در حال کاوش ایده یک باگی عملکردی با 911 ویژگی بود. این مطالعه با الهام از مسابقه استقامت کاررا پان امریکانا از نیمه اول دهه 1950 صورت گرفت، که در آن پورشه در کلاس خود در سال 1954 تسلط یافت تا یکی از بزرگترین موفقیت های بین المللی خود را در مسابقات اتومبیلرانی ثبت کند.

این مفهوم از ویژگی های منحصر به فرد طراحی و فناوری برخوردار است. از نظر ظاهری، قوس چرخ های نیمه باز آن مشخص می شود و برخی از خطوط و نسبت ها ما را به یاد 959 می اندازد. سیستم تعلیق طویل از غیرمعمول ترین ویژگی های یک وسیله نقلیه مبتنی بر 911 در دهه 1980 بود.

هر چند پان امریکانا به عنوان یک محصول معمولی پورشه، مترادف عملکرد بود. در زیر کاپوت آن یک موتور باکسور 3.6 لیتری شش سیلندر استاندارد از کاررا 4 با حداکثر توان 250 اسب بخار و 229 پوند فوت گشتاور قرار داشت. نیرو از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی با شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت (0 تا 100 کیلومتر در ساعت) فقط در 5.8 ثانیه به هر چهار چرخ می رسید. حداکثر سرعت تقریباً 160 مایل در ساعت (257 کیلومتر در ساعت) بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"