کد خبر: ۵۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۴ مهر ۱۳۸۷
به گزارش واحد مرکزی خبر ،مهمترین عناوین خبری رسانه های خارجی در شب گذشته عبارت بودند از:

تصویب طرح هفتصد میلیارد دلاری بوش برای برون رفت از بحران مالی امریکا ، مناظره تلویزیونی جو بایدن و سارا پیلن در راس عناوین خبری رسانه های خارجی بود .

تصویب طرح نجات اقتصادی بوش در مجلس نمایندگان آمریکا و تاثیر آن بر قیمت بازار سهام آمریکا و جهان در صدر عناوین خبری شبکه تلویزیونی بی بی سی قرار داشت.

این شبکه تلویزیونی در اکثر بخش های خبری خود در گفتگو با کارشناسان مسایل اقتصادی تاثیر تصویب طرح نجات اقتصادی بوش در مجلس نمایندگان آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهارات جرج بوش رییس جمهور آمریکا در واکنش به آن را به طور مستقیم پخش کرد.

تغییرات در کابینه دولت انگلیس دیگر عنوان خبری مهم شبکه تلویزیونی بی بی سی بود.

این شبکه تلویزیونی همچنین در گزارشی به بررسی تاثیر اوضاع اقتصادی آمریکا در اقتصاد کشور ژاپن پرداخت.

کشته شدن بیست نفر بر اثر حملات هوایی آمریکا به مناطق مرزی افغانستان و پاکستان دیگر موضوع خبری شبکه تلویزیونی بی بی سی بود.

کاهش میزان سطح آب دریاچه گلیلی در فلسطین اشغالی،کشته شدن هفت سرباز روس در انفجار در تسخینوالی مرکز اوستیای جنوبی،پیدا شدن لاشه هواپیمای استیو فاست ماجراجوی آمریکا در کوههای راکی در آمریکا،تصمیم آمریکا برای فروش شش میلیارد سلاح به تایوان،تبادل آتش بین سربازان تایلندی و کامبوجی در مرز دو کشور،درخواست بلومبرگ شهردار نیویورک برای تغییر قوانین به منظور حضورش در این منصب برای سومین بار ، انتقاد سازمان ملل از نحوه برخورد با کودکان و نوجوان در سیستم قضایی انگلیس،تصمیم روسیه برای همکاری با آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با دزدان دریایی در سومالی،متوقف شدن تولید خودرو جدید شرکت تاتا هند در ایالت بنگال غربی این کشور و تحقیقات دانشمندان درباره تاثیرات تغییرات آب و هوایی در منطقه اقیانوس آرام از دیگر عناوین خبری شبکه تلویزیونی بی بی سی بود.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار با پخش کامل مناظره تلویزیونی جو بایدن و سارا پیلن، نتیجه این مناظره را یک پیروزی کامل برای سناتور جان مک کین و در نهایت حزب جمهوریخواه آمریکا توصیف کرد.

این شبکه تلویزیونی با اشاره به سفر هفته گذشته کریستوفر هیل فرستاده آمریکا در مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای کره شمالی به پیونگ یانگ ، خاطر نشان کرد هیل به نتایج و جزئیات این سفر هیچگونه اشاره ای نکرده است.

تصویب طرح نجات هفتصد میلیارد دلاری جرج بوش رئیس جمهور آمریکا توسط مجلس نمایندگان ، ادامه بحران مالی در آمریکا و کشورهای اروپایی و نشست فوق العاده امروز سران کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس در این باره دیگر محورهای خبری فرانس بیست و چهار را تشکیل می دادند.

این شبکه تلویزیونی همچنین با ارائه گزارش انفجار روز گذشته یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی پادگانی در جمهوری اوستیای جنوبی را پوشش خبری داد.

بررسی طرح نجات اقتصادی در مجلس نمایندگان آمریکا مهمترین محور خبری شبکه العربیه طی ساعت های گذشته بود.

شبکه تلویزیونی العربیه طی ساعات گذشته در تمامی بخش های خبری خود تحولات اقتصادی آمریکا و تصویب طرح نجات ملی در مجلس نمایندگان آمریکا و پس از آن اظهارات جرج بوش را تحت پوشش قرار داد.

این شبکه همچنین تحولات لبنان و تاکید نمایندگان مارونی بر ضرورت آشتی و مصالحه بین خود را در خبر های خود منعکس کرد.

رای دادگاهی در فرانسه به نفع شاهزاده سعودی ترکی الفیصل ، حمله موشکی آمریکا به منطقه قبیله نشین در پاکستان و کشته شدن دستکم 21 نفر، از مهمترین تحولات خبری این شبکه بود.

بحران اقتصادی آمریکا و تلاش برای تصویب طرح نجات ملی بوش مهمترین محور خبری شبکه تلویزیونی الجزیره بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین اظهارات نخست وزیر فرانسه را منعکس کرد که در آن گفت بحران مالی و اقتصادی، جهان را در لبه پرتگاه قرار داده است.

این شبکه همچنین در این باره اعلام کرد، بحران مالی امریکا بر اولین مناظره بایدن و پیلین سایه افکند.

الجزیره همچنین، به نقل از سوریه اعلام کرد، دمشق به همکاری با آژانس انرژی اتمی در چارچوب امنیتش ادامه خواهد داد.

این شبکه تهدیدهای یک مقام صهیونیستی علیه لبنان را نیز مورد بازتاب قرار داد و اعلام کرد، فرمانده لشگر شمالی ارتش اسرائیل گفت در صورت جنگ مجدد با لبنان، اسرائیل همه روستاهایی را که حزب الله از آنجا موشک شلیک کند منهدم خواهد کرد.

این شبکه در ادامه اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در سرکوب تظاهرات فلسطینی ها و خارجی ها در شهرک نعلین را با استفاده از گاز اشک اوردر خط خبری خود قرار داد.

کشته شدن هفت نفر در عملیات تروریستی در تسخینوالی مرکز اوستیای جنوبی، تصویب قانون انتخابات شورای استانها عراق در شورای ریاست جمهوری این کشور، تلاش امریکا برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به ادامه همکاری از دیگر محورهای خبری شبکه الجزیره طی ساعت های گذشته بود.

تصویب طرح نجات اقتصادی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور از مهمترین محورهای خبری شبکه تلویزیونی سی ان ان در دوازده ساعت گذشته بود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آخرین ساعات بحث وگفتگو درباره لایحه کمک هفتصد میلیارد دلاری دولت آمریکا به موسسات مالی در معرض خطر موسوم به طرح نجات اقتصادی و رای گیری این طرح را به صورت زنده پخش و بررسی کرد.

این طرح با حمایت اکثریت مجلس نمایندگان تصویب شد و پس از امضاء نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ، بوش رئیس جمهور آمریکا نیز آن را امضاء کرد.

با وجود تصویب این طرح بورس های آمریکا با شاخص منفی روبرو شدند.

همانند آمریکا در آسیا نیز شاخص های سهام سقوط کرد و در اروپا نیز تصویب این طرح باعث افزایش نامحسوس شاخص های سهام شد.

ازدلایل این گونه واکنش ها می توان به احساس نگرانی فعالان بازار به دورنمای وضعیت اقتصادی نام برد و این نکته که اکثریت تحلیلگران اقتصادی معتقدند این طرح اگرچه خوب است اما نمی تواند تمام مشکلات اقتصادی را حل کند.

مناظره انتخاباتی معاونان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا جوزف بایدن و سارا پیلن با تکیه بر اظهارات و شخصیت سارا پیلن از دیگر اخبار قابل توجه سی ان ان بود.

خبرنگاران این شبکه در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در باره واکنش مردم دیگر کشورها به این مناظره گزارش هایی ارسال کردند.

بنا بر نظر سنجی سی ان ان با توجه به اینکه شرکت کنندگان در نظر سنجی بایدن را موفقتر از پیلن عنوان کرده بودند اما بیش از هشتاد درصد از رای دهندگان عملکرد سارا پیلن را بیشتر از انتظارشان نسبت به وی خواندند.
شبکه تلویزیونی یورونیوز رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به طرح مالی دولت بوش ، بررسی مناظره تلویزیونی جو بایدن و سارا پیلن ، انفجار خودروی بمب گذاری شده در اوستیای جنوبی و کشته شدن دستکم هفت نظامی روسی، اظهارات وزیر کشور گرجستان مبنی بر تکذیب اتهامات دست داشتن تفلیس در این انفجار،ترمیم کابینه گوردن براون نخست وزیر انگلیس و عملیات گسترده پلیس اسپانیا علیه یکی از بزرگترین شبکه های قاچاق مواد مخدر این کشور، در راس عناوین خبری خود قرار داد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"