کد خبر: ۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۴

خبر خودرو: در پایان نهمین جلسه استانی هیات وزیران در استان گلستان که چهارشنبه شب در گرگان برگزار شد، 80 مصوبه در خصوص این استان به تصویب رسید.

در این جلسه که به ریاست رئیس جمهور و حضور اعضای دولت، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزارشد، مهمترین مصوبات به این شرح است:

اختصاص چهار هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی در سال 1385 به منظور افزایش فرصت های شغلی در استان که ما به التفاوت سود و کارمزد این تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود یکی از مصوبات جلسه دولت در مرکز استان گلستان است.

در این جلسه همچنین مبلغ 104 میلیارد ریال در سال 84 برای تامین مابه التفاوت نرخ سود و کارمزد تسهیلات دو هزار و هشتاد و هشت میلیارد ریالی اشتغال زایی در استان اختصاص یافت.

الزام دستگاههای اجرایی به عملیاتی کردن 54 طرح نیمه تمام توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و استانداری استان گلستان طی سال های 84 تا 87 اختصاص مبلغ 140 میلیارد ریال در سال 84 برای تکمیل طرفیت های استان در ابعاد مختلف و اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری، ودیعه مسکن، درمان، تحصیل و ازدواج جوانان در سال 84 علاوه بر سقف اعتبارات عادی استان از دیگر مصوبات دولت بود.

در جلسه هیات دولت در مرکز استان گلستان همچنین احداث یک سالن ورزشی برای بانوان و یک سالن ورزشی برای آقایان در هر یک از 11 شهرستان استان گلستان در سال آینده، به تصویب رسید.

دولت همچنین اختصاص مبلغ 300 میلیون دلاراز حساب ذخیره ارزی برای طرح های دارای توجیه اقتصادی در بخش غیردولتی استان در زمینه های صنعت و معدن و کشاورزی و اختصاص حداقل 10 میلیون دلار فاینانس به منظور بافت های فرسوده استان را تصویب کرد.

تخصیص صد درصدی اعتبارات استانی و ملی پروژه هایی که در سال جاری تکمیل می شوند از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تجهیز و راه اندازی سه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سال 85 از سوی وزارت کار و امور اجتماعی از دیگر مصوبات هیات وزیران است.

دولت همچنین تصویب کرد که جریمه تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از خشکسالی و حوادث غیرمترقبه در استان گلستان که نتوانسته اند اصل و سود تسهیلات را پرداخت کنند مورد بخشودگی قرار گیرد.

هیات وزیران در نهمین جلسه استانی خود تامین اعتبار لازم در سال 85 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل مطالعات طرح توسعه حاشیه اترک 35 هزار هکتار و اجرای طرح های توسعه و بهره برداری از رودخانه اترک با اولویت پروژه های ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال کرند، قیزلر و تنگلی را به تصویب رساند.

در این جلسه همچنین تجهیز بیمارستان خاتم الانبیا گنبد به تجهیزات تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج تا پایان شهریورماه 85 از سوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی مورد تصویب قرار داد.

اختصاص صد در صدی اعتبارات مربوط به بهبود استانداردها، تجهیزات و تعمیرات اساسی بیمارستانها و تکمیل و تجهیز مراکز بهداشت استان در سال 84 و 85 و ایجاد 20 تخت سوختگی درگرگان و تجهیز بیمارستان 96 تختخوابی آق قلا و تجهیز کامل بیمارستان کلاله در سال 85 از دیگر مصوبات جلسه هیات دولت در گرگان بوده است.

از دیگر مصوبات دولت در استان گلستان می توان به اختصاص 13 میلیارد ریال برای مقاوم سازی ، تکمیل، تعمیر و تجهیز بیمارستان پنج آذر گرگان ، تجهیز اتاق عمل و سی سی یو بیمارستان شهدای گنبد و تجهیز 22 پایگاه اورژانس جاده ای در سطح استان توسط وزارت بهداشت نام برد.

تامین ده دستگاه دیالیز،30 دستگاه یونیت دندانپزشکی، 39 دستگاه خودرو موسو، 176 دستگاه یخچال، 124 موتور سیکلت و یک دستگاه خودروی فیات یخچالدار در سال جاری از سوی وزارت بهداشت از دیگر مصوبت هیات دولت در این استان بوده است.

واگذاری 50 دستگاه اتوبوس، دو دستگاه خودروی آتش نشانی، ده دستگاه ماشین حمل زباله برای روستاها در سال 85 نیز از مصوبات جلسه دیشب دولت بود.

همچنین هیات وزیران با ارتقای دانشکده منابع طبیعی و مجتمع آموزش عالی گلستان به دانشگاه جامع گلستان از سوی وزارت علوم و فن آوری موافقت کرد.

در نهمین جلسه استانی هیات دولت در گلستان همچنین با اختصاص 5/11 میلیارد ریال توسط وزارت نیرو برای ایجاد مجتمع های آبرسانی روستایی در سال 84 که تا پایان خردادماه سال آینده قابل هزینه کردن است و تکمیل مجتمع های سوار کاری شهرستان های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا از سوی سامان تربیت بدنی موافقت کرد.

هیات دولت در مصوبه دیگری نیز محدودیت ایجاد واحدهای صنعتی در استانهای گلستان، گیلان و مازندران را لغو کرد.

اختصاص 150 میلیارد ریال برای توسعه فضاهای ورزشی روستاهای استان، 21 میلیارد ریال برای گسترش پوشش تلویزیونی در استان و برقراری سیگنال رسانی ماهواره ای شبکه استانی صدا و سیما یکی دیگر از مصوبات هیات دولت است.

دولت همچنین انعقاد قرارداد احداث نیروگاه هزار مگاواتی علی آبادکتول با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 85 و اختصاص 30 میلیارد ریال در سال 84 برای تسریع در احداث شبکه های آبیاری و زهکشی پروژه سد زرین گل از سوی وزارت نیرو را به تصویب رساند.

اختصاص تسهیلات بانکی با نرخ سود و کارمزد پنج درصد از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث شش هزار واحد مسکونی روستایی در استان گلستان از دیگر مصوبات جلسه دیشب هیات دولت در استان بود.

هیات وزیران همچنین با احداث 760 واحد مسکونی اجاره ای ازسوی وزارت مسکن و شهرسازی و تخصیص مبلغ سه میلیارد ریال برای کمک به تجهیز وتکمیل مجتمع- های فرهنگی مساجد استان درسال 84 ?موافقت کرد.

دولت برای احداث، تکمیل و بهسازی راههای روستایی استان 120 میلیارد ریال به وزارت مسکن و شهرسازی اختصاص داد.

اختصاص ده میلیارد ریال در سال 85 برای تکمیل شهرکهای صنعتی و 5/5 میلیارد ریال برای احداث موزه های استان از دیگر مصوبه های هیات وزیران بوده است.

دولت در ادامه جلسه دیشب خود در مصوبه ای خواستار تعیین مناطق پارک جنگلی قرق، دلند، کبودوال و امام رضا به عنوان مناطق نمونه گردشگری شد.

تامین یارانه تسهیلات مورد نیاز بخش خصوصی برای احداث سیلوی 200 هزار تنی در شهرستانهای کردکوی و آزادشهر توسط وزارت بازرگانی و اتصال همه شهرستانهای استان گلستان به شبکه فیبرنوری و همچنین شش میلیارد ریال برای خرید زمینهای اطراف میل آجری گنبد و مرمت آن از دیگر تصمیمات هیات دولت بود.

هیات وزیران همچنین با اتصال همه روستاهای با جمعیت 20 خانوار استان به شبکه تلفن ثابت تا پایان نیمه اول سال 85 موافقت کرد.

از دیگر مصوبات هیات دولت که می توان به آن اشاره کرد اختصاص شش میلیارد ریال برای کمک به تعمیر، بازسازی و تامین ودیعه مسکن والدین شاهد و 12 میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای استان است.

دولت در مصوبات دیگری نیز خواستار اختصاص 15 میلیارد ریال برای افزایش طول فرودگان گرگان توسط وزارت راه و ترابری شد.

اختصاص پنج میلیارد ریال توسط نهاد ریاست جمهوری برای کمک به جهیزیه زوجهای جوان استان، اختصاص 15 میلیارد ریال برای پرداخت دیه 139 زندانی غیرعمد تا پایان سال، یک میلیارد ریال برای کمک به خانواده های زندانی نیازمند و پنج میلیارد و 940 میلیون ریال برای پرداخت دیه جان باختگان آتش سوزی زندان گرگان توسط وزارت دادگستری از دیگر مصوبات دولت بوده است.

اختصاص یک میلیون دلار برای ایجاد بخش پرتو درمانی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دویست ?هزار دلار برای تجهیز آزمایشگاههای این دانشگاه وهفتصد هزار دلار برای تجهیز آزمایشگاههای دانشکده منابع طبیعی نیز برخی دیگر از تصمیمات دولت بوده است.

اختصاص 35 میایارد ریال برای تکمیل ورزشگاههای کارگران استان و شش میلیارد ریال برای ورزشگاه دانشگاه علوم پزشکی و همچنین خرید 50 دستگاه مینی بوس برای سرویس جابجایی مدارس روستایی استان و سه دستگاه اتوبوس برای دانشگاه های استان از اهم مصوبات هیات وزیران در گلستان بوده است.

در جلسه استانی، هیات دولت در گلستان با اختصاص ده میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی شعب دانشگاه ها در سطح استان موافقت کرد.

صدور مجوز احداث واحد پتروشیمی کود اوره در استان گلستان با سرمایه- گذاری بخش خصوصی، صدور مجوز سه بازارچه مرزی در استان و احداث یک مجتمع فرهنگی در هر یک از شهرستانهای استان بجز مرکز استان از جمله مصوبات هیات دولت بوده است.

دولت همچنین در این جلسه پنج میلیارد ریال برای کمک به وضع مصلی های استان اختصاص داد.

درپایان این جلسه وزیران نیرو، دادگستری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، رفاه و تامین اجتماعی، بهداشت و درمان، راه و ترابری، وزیرکشور، رییس سازمان تربیت بدنی و رییس دفتر مناطق محروم کشور گزارشی از بازدیدهای خود از شهرستانهای مختلف استان گلستان و مشکلات آنها بیان کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"