کد خبر: ۵۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۸۷
به گزارش خبرخودرو ، سردار محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور گفت: دانش فني موتور در کشور به مرحله اي رسيده است که مي توانيم بر روي خودروهاي ساخت داخل از موتوري که متخصصان ايراني ساخته اند استفاده کنيم.

استفاده از موتورملي، صنعت خودرو را از وابستگي نجات مي دهد

استفاده از موتور ملي بر روي خودروهاي ساخت داخل مي تواند صنعت خودرو کشور را از وابستگي به کشورهاي خارجي نجات دهد.

به گزارش خبرخودرو ، سردار محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور گفت: دانش فني موتور در کشور به مرحله اي رسيده است که مي توانيم بر روي خودروهاي ساخت داخل از موتوري که متخصصان ايراني ساخته اند استفاده کنيم.

فرمانده راهور ناجا با بيان اينکه نيازي به واردات موتور نيست اظهار داشت: به نظر من واردات، زماني که ما به دانش فني و توان توليد موتور دست پيدا کرده ايم، درست نيست و نوعي ناديده گرفتن توان متخصصان و جوانان پرتلاش اين مرز و بوم است.

رويانيان اظهار داشت: توان فني و مهندسي مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو به سطحي رسيده که ايران را تبديل به يکي از کشورهاي صاحب برند در زمينه موتور پايه گاز سوز کرده است.

فرمانده راهور ناجا افزود: آزمايشگاه هاي مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو (ايپکو) در سطح خاورميانه بي نظير بوده و از استانداردهاي پيشرفته و روز دنيا برخودار است.

همچنين زالي نيز در اين بازديد گفت: در اختيار داشتن مالکيت دانش فني طراحي و ساخت يک محصول، مهم ترين معيار ملي بودن آن محصول به شمار مي رود که در طرح موتور ملي تحقق يافته است.

مديرعامل شرکت تحقيقات موتور ايران خودرو اظهار داشت: در نتيجه طراحي و توليد موتور ملي پايه گازسوز که نخستين موتور پايه گازسوز جهان است، امکان صدور قطعات و خود موتور با برند ايراني در بازار جهاني ميسر شده است.

وي گفت:‌ موتور ملي در قالب خانواده موتور عرضه مي شود و سه موتور شامل 1700 سي سي تنفس طبيعي، 1700 سي سي پرخوران و 1400 سي سي تنفس را در بر مي گيرد که موتور اول در اسفند 85 با حضور رئيس جمهور به توليد انبوه رسيد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"