کد خبر: ۵۱۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
گروه بین الملل: نسل دهم هوندا آکورد تا اواخر سال 2019 و بیش از دو سال پس از رونمایی جهانی خود وارد بازار استرالیا نخواهد شد.


گروه بین الملل: نسل دهم هوندا آکورد تا اواخر سال 2019 و بیش از دو سال پس از رونمایی جهانی خود وارد بازار استرالیا نخواهد شد.

به گزارش خبرخودرو، در حالی که فروش سدان های بزرگ در بسیاری از بازارها به خاطر تمایل به شاسی بلندها، از بین رفته است، هوندا تامین این مدل برای بازارهای آمریکا و چین را دو برابر کرده است.

در نتیجه، تولید مدل فرمان سمت راست این خودرو هنوز آغاز نشده و در پایین ترین جایگاه لیست اولویت ها قرار دارد مخصوصا که فروش سیویک، HR-V و CR-V در بازار استرالیا با رشد همراه بوده است.

این امر هوندای استرالیا را وادار کرده تا صبر کند و منتظر تصمیم هوندا برای تولید مدل فرمان سمت راست آکورد باقی بماند.

سناریوی احتمالی در این مورد، ساخت نسخه ای از این خودرو در یکی از سه کارخانه تایلند هوندا است چرا که مدل جدید این خودرو در ژاپن عرضه نمی شود.

موقعیت تجاری این خودرو خیلی جالب نیست. فروش آکورد از 4840 دستگاه در سال 2013 به 337 دستگاه در سال 2017 کاهش یافت که کاهشی 93 درصدی در مدت پنج سال محسوب می شود.

به طور کلی این کلاس بین سال های 2012 تا 2017 با کاهش فروش 27.4 درصدی مواجه شده و امسال نیز با کاهشی 25 درصدی مواجه شده است.

سهم بازار تویوتا کمری در این کلاس بالای 50 درصد باقی مانده و رقبای آن همچون مزدا 6، فورد موندئو، سوبارو لیبرتی و فولکس واگن پاسات نیز همگی با چالش مواجه شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"