کد خبر: ۵۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری تبریز با توجه به آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز گفت: در حال حاضر اتوبوسرانی تبریز و حومه با 700 دستگاه اتوبوس فعال اقدام به خدمات رسانی و ارائه سرویس به شهروندان می نماید.
ناوگان اتوبوسرانی تبریز در حال نوسازی است


به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری تبریز با توجه به آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز گفت: در حال حاضر اتوبوسرانی تبریز و حومه با 700 دستگاه اتوبوس فعال اقدام به خدمات رسانی و ارائه سرویس به شهروندان می نماید.

فرخ جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرخودروبا اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر تبریز همانند سایر کلانشهرها با برخی مشکلات مواجه است اظهار داشت: طبیعتاً با وجود تحریم ها و برخی مشکلات کلان اقتصادی و عدم تامین بموقع لوازم و قطعات، بخشی از ناوگان اتوبوسرانی تبریز فرسوده می باشد و در مجموع حدود 168 دستگاه از کل اتوبوس های عملیاتی و غیر عملیاتی ناوگان را شامل می شود.

وی افزود: در راستای تامین رفاه و آسایش شهروندان و کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت خدمات رسانی، نوسازی ناوگان ضرورت داشته و جز مهم ترین اقداماتی است که بجد به دنبال تحقق آن هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری تبریز با اشاره به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: حدود 100 دستگاه اتوبوس از بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز شده است همچنین تعداد 54 دستگاه اتوبوس تک کابین و دوکابین جدید طی سال 95 و 96 نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز شده است.

وی افزود: از اساسی ترین اقدامات برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز انعقاد قرارداد خرید 650 دستگاه اتوبوس است که در صورت تحقق خرید این تعداد اتوبوس شاهد تغییر اساسی در امر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز خواهیم بود و تاثیر عمده آن در سیما و منظر شهر تبریز نمود پیدا خواهد کرد.

جلالی در خصوص سهم اتوبوس های شرکت واحد در میزان آلودگی هوای شهر تبریز گفت: براساس آمارهای ارائه شده و براساس نسبت اتوبوس های شرکت واحد به تعداد خودرو های تردد کننده در شهر تبریز، و با فرض به اینکه تمامی این اتوبوس ها دودزا باشند که نیستند، سهم اتوبوسرانی در آلودگی هوا کمتر از 3 درصد می باشد که جهت کاهش این سهم ناچیز نیز طی برنامه ریزی های بعمل آمده و با اقداماتی که در زمینه خرید اتوبوس های جدید، خروج اتوبوس های فرسوده، بازسازی اتوبوس ها، تبدیل موتورهای یورو2 به یورو 3 و نظیر آن گامهای اساسی توسط شرکت واحد اتوبوسرانی برداشته شده است.

وی با اشاره به هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه اتوبوس های خطوط ملکی و خصوصی شهر تبریز به سیستم کارت بلیت مجهز گردیده است و کرایه بصورت الکترونیکی پرداخت می شود. همچنین در خطوط بخش خصوصی تعرفه دستی حذف و تعرفه ها بصورت الکترونیکی صادر می گردد و كنترل خطوط، تعیین سرفاصله زماني حركت اتوبوس ها، فاصله زمانی اتوبوس ها از يكديگر، مدت زمان انتظار مسافر در ايستگاه و كلیه برنامه ريزي، مديريت و كنترل خطوط از اين طریق بدون نياز به تعرفه كاغذي و با نيروي انساني كم انجام می گیرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری تبریز در پایان گفت: در خصوص آموزش ضمن خدمت پرسنل گام های اساسی برداشته شده است به طوری که در طول سال 95 و 8 ماهه اول 96 نزدیک به 12 هزار نفر بر ساعت دوره های مختلف آموزشی اعم از پرسنل ستادی، کارشناسی، مدیریتی و رانندگان عزیز برگزار گردیده است که بخشی از این دوره ها مربوط به برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی برای رانندگان در دو مرحله است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"