کد خبر: ۵۰۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
گروه بین الملل : شرکت ولوو قصد دارد بین سال های 2019 تا 2021 حدودا 24 هزار دستگاه انواع خودروی خودران را به شرکت اوبر بفروشد.

گروه بین الملل : شرکت ولوو قصد دارد بین سال های 2019 تا 2021 حدودا 24 هزار دستگاه انواع خودروی خودران را به شرکت اوبر بفروشد.

به گزارش خبر خودرو ، این خودروها طبق معماری SPA ولوو ساخته خواهند شد، در حال حاضر تمامی مدل های سری 90 این خودروساز سوئدی و همچنین مدل جدید شاسی بلند ایکس سی 60 روی این پلت فرم ساخته می شوند.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در این باره گفته: "این روزها تکنولوژی حرف اول را در صنعت خودرو می زند و شرکت ولوو قصد دارد بخشی فعال از این موضوع باشد. هدف ما تبدیل شدن به یکی از تامین کنندگان اصلی شرکت های اشتراک سواری مانند اوبر در سراسر جهان می باشد. امضای قرارداد همکاری امروز ما با اوبر یک نمونه از قدم برداشتن در این مسیر استراتژیک می باشد."

این خودروهای شاسی بلند پرمیومی که قرار است در اختیار اوبر قرار بگیرند شامل تمامی تجهیزات الزامی ایمنی و تکنولوژی های اصلی خودران خواهند بود که مورد نیاز این شرکت اشتراک سواری خودرو می باشند. تنها کاری که اوبر باید انجام دهد اضافه کردن قابلیت های خودران خود روی این مدل ها می باشد.

جف میلر، رئیس بخش همکاری های خودرویی اوبر در این باره می گوید: "ما از این که همکاری خود را با ولوو گسترش می دهیم بسیار هیجان زده هستیم. این قرارداد جدید ما را در مسیر خودروهای خودران تولید انبوه قرار می دهد."

وقتی از وی در مورد این که اوبر چه زمانی قصد دارد از این مدل های خودران در بازار آمریکا استفاده کند، وی گفته این زمان زودتر از آن چیزی خواهد بود که خیلی ها فکر می کنند. وی همچنین تاکید کرده که هدف کمپانی آماده کردن خودروها برای رانندگی خودران و بدون نیاز به حضور راننده پشت فرمان در برخی شهرهای منتخب می باشد. به عبارت دیگر، اوبر در مورد سطح 4 خودران صحبت می کند و رسیدن به رانندگی خودران سطح 5 در حال حاضر امکان پذیر نیست.

وی در ادامه می افزاید: "من هم اکنون کسی را نمی شناسم که ادعا کند قادر است رانندگی خودران سطح 5 را ارائه کند، سطحی که در آن در همه جا و برای هر استفاده ای، خودرو قادر به حرکت خودران بدون نیاز به راننده می باشد."

در حالی که اوبر نیازی به دستکاری موتور ایکس سی 90 نخواهد داشت، میلر گفته که برخی تغییرات باید روی سیستم فرمان و ترمز خودرو بایستی اعمال شود.

وی در این مورد گفته: "این دو موردی هستند که می خواهیم تغییراتی در آن اعمال کنیم تا خودرو بتواند در سطح 4 رانندگی خودران عملکرد موفق داشته باشد. ما همچنین باید برخی سنسورهای ویژه را روی این مدل ها نصب کنیم. علاوه بر آن چه که روی سقف می بینید، سنسورهای زیادی نیز پشت طراحی قسمت جلوی خودرو نصب خواهند شد."

بدون شک، این واقعیت که دو شرکت کار خود را با ایکس سی 90 فعلی شروع می کنند، کار را برای هر دو کمپانی بسیار راحت تر کرده است.

در حالی که ولوو این خودروها را در اختیار اوبر قرار خواهد داد، این شرکت همچنین روی برنامه استراتژیک طراحی و توسعه مدل های خودران خود هم فعالیت خواهد کرد. این کمپانی سوئدی قصد دارد تا سال 2021 یک مدل کاملا خودران را طراحی نماید.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"