کد خبر: ۵۰۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز دست به کار شد :
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ می گوید : متاسفانه با وجود اقدامات دولت در جلوگیری از ورود لنت های قاچاق و تقلبی همچنان شاهد عرضه این نوع کالاها به بازار مصرف هستیم.

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ می گوید : متاسفانه با وجود اقدامات دولت در جلوگیری از ورود لنت های قاچاق و تقلبی همچنان شاهد عرضه این نوع کالاها به بازار مصرف هستیم.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، اظهار داشت : امروز بخشی از تلاطم و مشکلات تولید مربوط به قاچاق و عرضه کالاهای تقلبی است هر چند دولت در این مدت مانع ورود بخشی از کالای قاچاق و بی کیفیت به بازار داخل شده است.

وی تصریح کرد : البته دولت آمار کاملی در خصوص میزان ورود لنت های تقلبی در بازار در اختیار ندارد اما انجمن تولیدکنندگان در این زمینه اطلاعات کامل تری دارد اما قطعا می توان در خصوص ورود لنت های قاچاق آمار دقیقی را از دولت بدست آورد.

وی با اشاره به پی گیری این انجمن در خصوص ورود لنت های قاچاق به کشور خاطر نشان کرد : انجمن تولیدکنندگان با توجه به نگرانی های موجود در خصوص عرضه لنت های تقلبی ،جلسه ای را با سازمان ملی استاندارد برگزار نمود و بر این اساس رئیس سازمان استاندارد دستور اکید دادند که انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاج کشور تفاهم نامه ای با این سازمان امضاء نمایند تا انجمن اهرم قانونی و بازوی قوی برای این سازمان باشد.

وی گفت : در راستای این تفاهم نامه که به زودی با موسسه استاندارد به امضاء می رسد انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز با همراهی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صنعت و معدن مقابله با جریان ورود لنت های تقلبی را رو به جلو برده و با کادر خود وارد بازار شده و متفلبان را به سازمان های مربوطه معرفی خواهد نمود.

وی تصریح کرد : در صورتی که این مساله عملیاتی شود قلع و قمع بزرگی در قاچاق لنت های تقلبی در بازار صورت خواهد گرفت و برای تولیدکنندگان حقیقی و با نام و نشان شرایط بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تاکید کرد :البته در میان اجناس قاچاق لنت های با کیفیت و گاها برند معتبر نیز وجود دارد اما مسلما لنت های بی کیفیت نیز در میان این کالاها کم نیست.

لاجوردی افزود : متاسفانه در جریان واردات کالای قاچاق هیچ گونه حقوق گمرکی پرداخت نمی شود از این رو این جریان برای قاچاق چیان پتانسیل خوبی است و با این اهرم می تواند تولید داخل را نابود نمایند.

وی با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق از دو جهت به کشور آسیب می رساند، اظهار داشت : بخش مهمی از این آسیب ناشی از کیفیت پایین این کالاهاست که به جهت اینکه لنت ترمز قطعه ای فوق ایمنی است قطعا با جان مردم در ارتباط است و مساله بعدی نیز عدم پرداخت حقوق دولت است که به دلیل ایجاد پتانسیل برای قاچاق چیان این جریان به تولید داخل نیز ضربه خواهد زد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"