کد خبر: ۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۸۷
به گزارش خبرخودرو ، نفرات برتر نخستین دوره رقابتهای رالی حرفه‌ای قهرمانی ایران روز جمعه مشخص شدند.

سايپا فاتح مسابقات رالي قهرماني كشور در گلستان شد

به گزارش خبرخودرو ، نفرات برتر نخستین دوره رقابتهای رالی حرفه‌ای قهرمانی ایران روز جمعه مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در پایان این دوره از رقابتها که در سه کلاس آماتور، حرفه‌ای ۱۴۰۰سی سی و حرفه‌ای ۱۶۰۰سی سی برگزار شد، نتایج زیر به دست آمد:

آماتور:

بیژن پاکزاد به عنوان راننده و پیام الهامی به عنوان نقشه خوان مقام قهرمانی را کسب کردند.

همچنین نادر جلالی و مهرداد نراقی به ترتیب به عنوان راننده و نقشه خوان به همراه مرضیه جلیل پور به عنوان راننده و حسن پارسائی به عنوان نقشه خوان هر دو گروه از استان فارس به ترتیب دوم و سوم شدند.

کلاس حرفه‌ای ۱۴۰۰سی سی :

واژیک حق وردیان و سیدمسعود واحدی از تیم سایپا ج به ترتیب به عنوان راننده و نقشه خوان ، علی کلهر و حامد مجد به ترتیب به عنوان راننده و نقشه خوان از تیم ایران خودرو ب و اردلان غرنوی به همراه علیرضا باغبانی از تیم تهران به ترتیب به عنوان راننده و نقشه خوان در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

کلاس حرفه‌ای ۱۶۰۰سی سی :

محمدعلی مرندیان به عنوان راننده و سینا سعیدی به عنوان نقشه خوان از تیم پارس خودرو، اشکان مسگرها و کیانوش بدخش از تیم ایران خودور الف به ترتیب به عنوان راننده و نقشه خوان در مکان‌ها اول و دوم جای گرفتند.

همچنین در این کلاس نیز محمد فلاحی به عنوان راننده و حسین مناف زاده به عنوان نقشه خوان از تیم مزدا در مکان سوم ایستادند.

به گزارش ایرنا، در این دوره از رقابتها که طی دو روز به میزبانی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان گلستان برگزار شد، ۴۵دستگاه خودرو در قالب ۹۰نفر در ۸تست و در مجموع بالغ بر ۶۰۰کیلومتر با هم به رقابت پرداختند.

این رقابتها به مناسبت روز جهانی موزه و هفته گردشگری و سالروز حماسه آزادسازی فتح خرمشهر با همکاری ، استانداری گلستان ، فرماندار گرگان ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، اداره کل صنایع و معادن استان ، اداره کل تربیت بدنی استان گلستان ، اداره تربیت بدنی شهرستان گرگان و ادارات دیگر در شهرهای گرگان ، کردکوی و بندرگز برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این رقابتها ابتدا از بلوار نهارخوران گرگان شروع خود را آغاز کرده و سپس به سمت کردکوی رفته و در ادامه مسیر پس از ترک گرگان وارد مسیر شصت کلا شده و در تست شماره یک شرکت کردند.

آنان پس از آغاز این تست ، در انتهای جنگل النگدره گرگان این تست را به پایان رساندند و در ادامه مسیر از مسیر گز غربی وارد تست ۲در طرح جنگلی وطنی شده و این تست را در ابتدای سفید چاه به پایان رساندند.

همچنین شرکت‌کنندگان وارد نیالا و سپس گلوگاه در استان مازندران شده و مجدد به سمت نوکنده در گلستان حرکت کرده و پس از وارد شدن به نوکنده وارد طرح جنگلی بنفش تپه شده و تست سه خود را آغاز کردند .

آنها این تست را در سفید چاه بصورت مجدد به پایان رساندند و همچنین پس از عبور از نیالا و سفید چاه به سمت گرگان حرکت کرده و تست شماره ۴خود را مجدد در مسیر تست انجام دادند و خود را به خط پایان رساندند.

این رقابتها طی دو روز در مسیر یکسان برگزار شد و نقشه مسیر طوری طراحی شده بود که از تمام نعمتهای طبیعی استان گلستان مانند کوه ، دشت و جنگل نیز استفاده شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"